Provant un nou patró de samarreta

Fa una mica, des del blog “4 en la Carretera” van penjar un patró gratuït de samarreta que inclou la versió de nen i la de nena, amb variants com màniga llarga o curta, coll rodó o en V, butxaca, etc.
El tenia imprès a casa des de fa dies però de moment estava fent la raglan Naii (com us vaig ensenyar aquí i aquí, i alguna més que no us he ensenyat perquè m’ha quedat amb bastants errors). Ara volia provar a fer una samarreta amb la màniga “normal” així que vaig posar-me a enganxar el patró i a tallar teles.

IMG_1524
He fet la talla 4 anys i crec que li va bé al meu fill (encara no he aconseguit que se la vulgui provar).
L’única cosa a tenir en compte és que el patró va amb marges de costura d’un centímetre inclosos, i al no haver de deixar marge tampoc vaig pensar en les mànigues, que potser són una mica curtes. Si la voleu cosir, penseu en deixar una mica més de llarg de mànigues, que sempre és més fàcil tallar que allargar.
Jo al final li vaig posar punys perquè les volia fer amb vora però vaig pensar que no tenia prou tela per fer un dobleg.

IMG_1521

Per cert, la vaig cosir seguint el tutorial, que si ho mireu, veureu que el coll es cus al principi, amb la samarreta encara sense cosir (només una espatlla). Em va agradar aquesta manera. La vaig trobar més senzilla de cosir i crec que el coll queda millor.

Tot i això, està clar que els punys i colls encara són el meu punt dèbil però suposo que d’aquí 10 samarretes els tindré control.lats 🙂

IMG_1520

Cosint d’aquesta manera es tanca el coll i l’espatlla en una sola costura i per tant sempre queda alineada 🙂

 

Pel que fa al baix el vaig deixar tal qual ja que la samarreta no desfila perquè no sé massa com acabar-la i així no em desagrada (jo de fet tinc samarretes comprades que són així). Potser li acabo fent una passada d’overlock o li faig una vora però de moment així es queda.

Si no heu cosit mai samarretes, o sí però voleu veure un tutorial detallat, us recomano aquest de “La pequeña aprendiz” que no només explica pas a pas com cosir aquesta samarreta (de fet utilitza el mateix patró però la versió de nena) sinó un truc senzill però que fins que no t’ho diuen no hi caus per tallar de manera senzilla tires de tela per fer els punys/biaix i una bona explicació per acabar el coll amb biaix (els meus no estan fets així sinó cosint la tela com quan poses puny, com s’explica en aquest tutorial).

Les teles són:
la ratllada de Cal Joan
la verda de les mànigues i la taronja dels punys dels Encants.