Pastís tipus “quesada”

Fa temps (anys!) havia fet aquesta recepta, i quan fa uns dies ens van regalar confitura de nabius en quantitats industrials vaig pensar que l’havia de tornar a fer per gastar-ne una mica.
La recepta original és del blog de JustVegetal, on trobareu un munt de receptes veganes bastant xules, moltes de les quals sense gluten (per si en sou intol.lerants vosaltres o algun familiar).
Vaig modificar una mica la recepta, en part substituint alguns ingredients més “estranys” que no tenia a casa, i de pas reduïnt la quantitat de greix. El pastís ve a ser una adaptació de la “quesada”, un dolç fet amb làctics, ous, sucre i farina, però sense productes d’orígen animal. Així que de “queso” no en té res, però n’he conservat el nom ja que al final la recepta tampoc és meva sinó una adaptació.

 

quesada vegana

Ingredients

  • un iogur de soja
  • 100 gr de farina
  • 2 cullerades soperes (amb muntanyeta) de maicena
  • 100 gr de xarop d’atzavara (o sucre)
  • 500 ml de llet de soja
  • 30 gr de margarina
  • la pell d’una llimona (ratllada petita)
  • canyella al gust

Elaboració

Tant senzill com barrejar tots els ingredients. A poc a poc i amb paciència, manualment, per evitar que quedin grumolls, o amb el minipimer i en 2 minuts ho teniu barrejat.

El resultat és una massa molt líquida però que la farina de blat i la maicena van quallant quan ho posem al forn.

Escalfem el forn a 180ºC i quan està calent, posem la massa en un motllo i el posem al forn uns 50 minuts.

Ho deixem refredar bé, desmotllem i ho servim. Es pot prendre sol o acompanyat de melmelada, confitura, compota, o també fruita fresca.

2 pensaments sobre “Pastís tipus “quesada”

  1. Hola! Segueixo el teu blog des de fa molt de temps, i voldria fer-te un suggeriment: m’agradaria molt que descriguessis una mica quin gust o textura tenen els plats al final! Per exemple, amb aquesta quesada: ja em suposo que a formatge no sabrà :P, però té gust d’alguna cosa en concret? És molt neutre i per tant una mica soso de menjar sol? Queda compacte o més tipus suau? És que a les fotos molts cops no s’aprecia i els experiments vegans-vegetarians no sempre em surten com jo esperava :).
    Moltíssimes gràcies, perdona el rotllo i endavant amb el blog, que m’encanta!!

Deixa un comentari