La maternitat és brutal i feliç…i a vegades dura.

La maternitat és intensa i brutal, però no és de color rosa xiclet.
La maternitat és feliç i bonica però no és un coixí de núvols.

El vendre una idea edulcorada de la maternitat ens fa caure en dues coses: o l’estivillització de la criança (ja sabeu, desaferrament, infants dormint sols, plorant sols, i obligats a ser “independents” amb 8 mesos) o culpabilitat quan les coses no són com ens esperàvem, quan ens sentim soles i, a estones, la maternitat ens sobrepassa.

Ni la nostra vida serà “com abans” un cop siguem mares, ni la culpa serveix per res.

No sé per què costa trobar el terme mig entre la imatge bucòlica de la família feliç, guapa, perfecte, ben vestida, i somrient i el “uff, no saps on t’has posat, i les ganes que tinc que comenci el cole per enviar-hi el meu fill i estar tranquil unes hores al dia”.

Com deia a l’inici, la maternitat és brutal, intensa i feliç, però la maternitat també és duresa, soledat, esgotament… no per culpa de la maternitat, no a conseqüència de ser mare, sinó de ser mare en una societat capitalista i patriarcal.

I el saber ens farà lliures, que diuen,  i el pitjor és l’aterratge quan caus dels núvols a la realitat.
Millor tocar de peus a terra amb tota la duresa i la bellesa.

I tot i això, encara que potser no ho sembli pel que acabo d’escriure, ser mare és l’experiència més bèstia i alhora més bonica de la meva vida, no només pel fet d’haver gestat, parit i ara estar criant al meu fill sinó per la revolució que ha suposat això a la meva vida, a tots els nivells, des de la consciència sobre el meu cos fins a la meva postura política i vital en molts temes,  les noves relacions personals i amistats que he establert, el canvi de prioritats…

8 pensaments sobre “La maternitat és brutal i feliç…i a vegades dura.

  1. Com si ho estigués dient jo… avui és un dia d’aquells esgotadors on tots quests sentiments que espresses m’acaparen el pensament…

  2. És tal qual ho expliques. I amb un munt de coses que fas hi havies dit que mai faries, i d’altres que havies dit que sí faries i ara les trobes fora de lloc. Ser mare, a més de ser la millor experiència de la meva vida, m’ha fet crèixer i evolucionar com a persona.

Deixa un comentari

