Amanida de llenties amb un toc de curry

Declaro inaugurada la primavera en aquest blog amb una recepta d’amanida 🙂

La meva acupuntora diu que fins que no puguis anar amb sandàlies, no prenguis amanida. Jo no m’ho prenc tant a la valenta, però és veritat que a l’hivern no em venen massa de gust. Fa fred i prefereixo menjar-me un puré o verdura estofada o bullida, que no una amanida freda.

Des de fa un parell de setmanes que ha sortit el sol (el solde veritat, no allò que hi ha al cel a l’hivern) que m’he posat a menjar amanides pràcticament cada dinar i cada sopar. Nyam!!

2013-04-11 14.30.10

La d’avui és molt senzilla però a mi m’agrada molt. De fet me l’acabo de menjar per dinar. Serveix de plat únic, és una manera diferent de menjar llegum i si l’acompanyem d’una mica de pa o hi afegim arròs o un altre cereal, tenim tots els aminoàcids essencials.

Ingredients

  • llenties
  • enciam, escarola… el que tinguem
  • tomàquets “cherry” o d’una altra varietat
  • curry

Elaboració

Les llenties ja les hem de tenir bullides (si són de pot, rentar-les bé amb aigua). Barregem les llenties amb l’enciam o els enciams variats i els tomàquets cherrys partits per la meitat o en quarts.

Per amanir li posem oli, si volem una mica de vinagre i un polsim de curry. Proveu-ho, és la gràcia de l’amanida!

2013-04-11 14.29.53

Si no us agrada gens el curry, o com m’ha passat a mi avui, se us ha acabat, hi podeu posar orenga, comí… o res. També li podeu posar pipes de girasol o carbassa.

I ja està. Senzilla i bona 🙂

Un pensament sobre “Amanida de llenties amb un toc de curry

Deixa un comentari