Croquetes de tofu i ceba

2013-03-23 20.50.26

La beixamel no és lo meu. Se’m fan grumolls, em queda amb gust de farina, no acabo de trobar la marca de llet de soja adequada per fer-la i etc.

Però m’encanten les croquetes. Tinc MONO de croquetes!! El meu pare un dia es va inventar les croquetes de cigrons i xampinyons i des de llavors les he fet moltes vegades. I crec que ens comencen a sortir per les orelles.

Així que el repte era trobar una altra recepta de croquetes SENSE beixamel. Vaig buscar una mica, en vaig trobar alguna de tofu, les vaig imprimir i em vaig deixar els papers a la feina. Així que tocava improvisar. El resultat ha estat aprovat pel meu fill i el meu company, així que crec que queden incorporades al receptari familiar 🙂

Ingredients

  • 250 gr de tofu (jo compro uns blocs grans i en vaig posar mig, però si compreu els típics blocs de 200gr també valen i crec que no cal modificar res)
  • una ceba gran
  • una pastanaga
  • salsa de soja, pebre, all en pols…
  • farina de blat i pa ratllat per arrebossar

Elaboració

Tallem la ceba (a la mida que volem perquè després ho triturem tot) i la pastanaga a rodanxes. Ho sofregim amb poc oli, foc lent i paciència. Si s’enganxa molt hi posem una miqueta d’aigua.

2013-03-22 19.44.46

Hi afegim un raig de salsa de soja, pebre i all en pols o els condiments que ens vinguin de gust. Quan la ceba estigui bastant feta (així dóna un gust més bo a les croquetes, penseu que el tofu no té gust de res) hi incorporem el tofu tallat a daus. Ho deixem al foc uns 10 minuts més, que s’acabi de fer, es cuini una mica el tofu i agafi el gust de sofregit.

2013-03-22 20.04.32

Apaguem el foc, ho posem en un recipient adequat i ho triturem. Com més millor.

Ho deixem a la nevera, tota la nit si pot ser.

2013-03-22 20.08.00

L’endemà fem les croquetes. Veureu que la massa és molt manejable, no es trenca, és fàcil d’arrebossar etc.

Les arrebossem. Per fer-ho sense ou podem en un bol aigua+farina (una mica més espès que l’ou batut) i en l’altre pa ratllat i passem les croquetes per la farina i després pel pa ratllat.

2013-03-23 20.38.46

Les fregim o les fem al forn (jo les vaig fregir, encara no he provat això de fer les croquetes al forn). Me’n van sortir 18, grandetes, les que es veuen al plat.

Comentaris

Un cop fetes i provades crec que és recomanable triturar molt la massa fins que tingui una textura fina, gens grumollosa.

Amb les proporcions que he posat queden unes croquetes suaus. No tenen gust de tofu però tampoc tenen un gust massa marcat. Potser es pot posar una mica més de proporció de verdura: dues cebes, o afegir-hi una mica de pebrot, xampinyons o carbassó. S’ha d’anar al tanto que si hi posem massa verdura potser queda la massa massa líquida i no es poden fer bé les croquetes. Si això passa, hi podem afegir una mica de pa ratllat, o fer un arrebossat dobte (farina+aigua, pa ratllat, farina+aigua, pa ratllat) i fregir-les amb l’oli molt calent i amb molt de compte.

Si en feu variacions, m’ho expliqueu! 🙂

2013-03-23 20.50.35

Edito l’entrada per dir que al tenir tofu, en principi no es poden congelar. El tofu i el congelador no són massa amics…

3 pensaments sobre “Croquetes de tofu i ceba

  1. Fan molt bona pinta! T’explico les que faig jo de tofu i pastanaga o carbassa, (segons el que tingui): Amb la picadora, pico el tofu per una banda, i la pastanaga o la carbassa per l’altra. Ho barrejo, hi poso un ou batut, sal i tamari al gust. Tot ben remenat. I ja està la pasta. Queda muntar les croquetes, rebossar de pa ratllat i fregir. A casa fan festa quan toca croquetes de tofu!!

Deixa un comentari