Estoig de viatge. Tutorial.

primera

Fa temps que, navegant per internet, vaig veure en diversos blogs de costura uns estoigs enrotllables.

Em van semblar preciosos i ho vag afegir a la interminable llista de projectes pendents.

Més endavant, però, vaig veure aquesta “llibre estoig” del blog Pandilleando i vaig pensar que potser pel meu fill era més adequada, ja que més que amb llapis pinta amb ceres, plastidecors gruixuts etc.

Al final, per variar, vaig acabar fent una barreja, sobretot entre el que us he dit i aquest estoig enrotllable del blog No paris de cosir.

Com sempre m’ho vaig inventar tot, no vaog fer servir cap patrí i per tant em vaig estar una bona estona abans de començar a cosir, dibuixant, medint, intentant calcular l’espai que necessitava, el que ocupaven els llapis, la llibreta… Crec que el que més em costa de la costura és això, imaginar-me les peces abans de fer-les, calcular les mides…uff!!!

pensant

I això són alguns dels dibuixets que vaig fer intentant imaginar com seria l’estoig… Ull, no feu cas de mides ni de res, perquè al final no va ser ni una cosa ni l’altra…esbós

Com que vaig fer moltes fotos del procés he decidit fer una mena de tutorial, tot i que mentre l’escrivia he vist que és molt complicat explicar cada pas i que s’entengui. Però jo estic aprenent a cosir gràcies a totes les persones que de forma desinteressada pengen tutorials, patrons, consells i trucs als seus blogs, així que volia aportar el meu granet de sorra. Si hi ha alguna part que no s’entèn o teniu qualsevol dubte feu-m’ho saber 🙂

Materials utilitzats:

  • 2 trossos de loneta de l’Ikea de colors de 59×29 centímetres
  • 1 tros de loneta negra de l’Ikea de 59×22 centímetres
  • per fer la bosseta: un retall de loneta negra i un de tela de cotó de 15×18’5 centímetres
  • sistemes de tancament, per la bosseta i per l’estoig. Jo he fet servir 2 snaps per la bosseta i un trosset de goma elàstica i un botó per tancar l’estoig.

Doncs per començar vaig fer la bosseta.

Vaig tallar el retall de 15×18’5 cm d’una tela de cotó, d’aquestes de pachwork, i el vaig enganxar amb agulles sobre la loneta negra.

cosir butxaqueta

Vaig cosir tot el voltant amb puntada overlock. Si la vostra màquina no en fa, amb punt zig zag també va bé, per evitar que es desfilin les teles.
cosir butxaqueta2

Amb unes tisores de zig zag vaig tallar la tela que sobrava. I dues de les cantonades les vaig fer planes, com es veu a la foto de baix.

tallar butxaqueta

Amb agulles li donem la forma de bosseta i posem els snaps, velcro, botó o el sistema de tancar que preferim. No exagero si us dic que vaig fer servir potser 5 snaps per aconseguir que me’n quedessin dos de ben posats i cap a la banda que tocava!!snap butxaqueta

Ara anem a fer l’estoig pròpiament dit. Tallem les teles. 2 de 59x29cm de la loneta estampada, i una de 59x22cm que és la loneta negra que aguantarà els llapis, llibreta etc.

Haig de dir que aquestes mides les podeu variar segons el que hi voleu posar. Jo vaig pensar que l’estoig tindria tres parts, una per la llibreta, i les altres per colors, I per tant en funció del que ocupa una llibreta, ho vaig multiplicar per 3.

tallar teles

Prenem mides i enganxem la bosseta amb agulles a una de les teles de l’estoig, la que un cop tancat quedarà dins. Li fem un repunt per tot el voltant (menys la solapa, que no ha d’anar cosida perquè es pugui tancar). Aquí es veu que l’snap de la solapa el vaig posar al final de tot, però es pot posar abans de cosir la bosseta, si us resulta més senzill.cosir butxaqueta3

Agafem la peça de loneta negra i la dobleguem per la meitat, en sentit horitzontal. La posem sobre la tela interior de l’estoig i l’enganxem amb agulles.marcar línies

Amb l’ajuda d’un regle marquem les línies per on cosirem. En el cas del que vaig fer jo ho vaig dividir en tres parts. La de la dreta, la vaig deixar tal qual perquè és per posar-hi la llibreta. La del mig la vaig dividir en tres parts, de manera que queden tres compartiments amples per posar-hi varis llapis o ceres en cadascun.

I en el de més a l’esquerra vaig marcar línies cada 2’5 cm i em queden 7 o 8 espais per posar-hi llapis de colors, bolígrafs etc.marcar linies2

Cosim amb punt recte per les línies.cosir per la línia Aquí es veuen les línies ja cosides.línies cosides

Aquesta és una imatge més general de com està quedant l’estoig. Amb la bosseta cosida i les línies també. La línia horitzontal de sota d ela tela negra no la vaig cosir. Després al girar-la i cosir tot el voltant ja queda cosida.part interior acabada

Posem les dues teles de 59×29 cm del revés, els costats “bons” per dins, i ho enganxem amb agulles.enganxem les dues parts

Fem un repunt per tot el voltant, recordant deixar un tros sense cosir per poder-ho girar després. Tallem les cantonades com es veu a la foto.cosim voltants

Així ens queda l’estoig de moment.

estoig del revésGirem l’estoig, comprovem que està tot correcte, i li fem un altre repunt per tot el voltant, aprofitant per tancar l’obertura per on l’hem girat.

En aquest moment és on hem de tenir clar el sistema de tancament. Si el voleu tancar amb una goma i un botó com ho he fet jo, deixeu una obertura en el lateral per girar-lo, i així al fer el repunt amb l’estoig del dret també li poseu la goma. Jo ho volia fer així però al final ho vaig cosir tot i em vaig oblidar de posar la goma, que he hagut de cosir després 🙂

boto

També el podeu tancar amb snaps, velcro, solapes… Si teniu dubtes de com col.locar algun d’aquests sistemes de tancament m’ho dieu i intento ajudar-vos.

I ja està. Només queda omplir-lo!

xDavantxDarrerellapisbutxaqueta

2 pensaments sobre “Estoig de viatge. Tutorial.

  1. HA QUEDAT XULÍSSIM I EL TUTORIAL MOLT CLAR!, M’ENCANTARIA SER CAPAÇ DE TROBAR EL MOMENT DE FER-HO! GRÀCIES PER COMPARTIR-HO, PER ARA DISFRUTO NOMÉS DE MIRAR-HO

Deixa un comentari