Puré de Bròquil

Tenia el bròquil una mica creuat últimament. Em va a èpoques, però fa unes setmanes que em costa menjar-lo.

L’altre dia vam fer un dinar col.lectiu a la feina i una companya va portar un puré de bròquil boníssim, així que l’endemà mateix vaig veganitzar la recepta i aquí el teniu 🙂

Ingredients

  • un bròquil
  • una patata
  • dues cebes
  • all en pols, pebre i nou moscada

verdures

Tallem la ceba en trossos grans (després ho triturem tot i no cal plorar de més 🙂 ). La sofregim en una cassola amb una mica d’oli.

ceba

Quan comenci a estar transparent, hi afegim la patata tallada a daus grans i el bròquil a trossos. Ho sofregim tot uns 5 minuts més.

sofregit

En aquest moment jo hi afegeixo les espècies però també es poden posar en el moment de triturar. En aquest puré li vaig posar all en pols, pebre i nou moscada.

Afegim mig litre d’aigua a la cassola, la tapem i ho deixem bullir fins que les verdures estiguin fetes.

Triturem, i si pensem que ens ha quedat massa espès (això va a gustos) hi podem posar una miqueta més d’aigua.

triturar

Servim i a menjar!!

Li podem afegir una cullerada de pipes de carbassa o girasol, un raig d’oli, llevat de cervesa… o res, com us agradi més.
pure

Nota: la recepta original no portava patata i duia crema de llet o llet i formatgets. Se li pot posar una nata vegetal, però penso que la patata ja li dóna aquest toc suau i “cremós” i no cal.

5 pensaments sobre “Puré de Bròquil

  1. Tinc un bròquil amb el que anava a fer croquetes però em sembla que faré això!

    Per cert, a mi també m’agrada amb tempura o amb noodles, tallat petit i amb pastanaga, cacahuets, salsa de soja amb mel…

Deixa un comentari