Patates al forn

M’encanten les patates! Al forn, bullides, en puré… pastís de patates, amanida de patates, boletes de patata… A vosaltres no?

Sovint faig patates al forn, senceres i les que sobren les deixo a la nevera. Quan les vull menjar les tallo a rodanxes i les passo un moment per la paella.

Però fa temps que veia, i n’havia menjat en alguna banda, aquestes patates al forn fetes “a grills” i no acabava de veure com s’havien de fer… Les patates triguen bastant a fer-se al forn, i pensava que em quedarien totes resseques i dures per fora (amb l’afegit que el meu forn és d’aire i encara asseca més).

Fins que un dia em vaig il.luminar 🙂 i sí, van quedar genial. Així que avui recepta senzilla i ràpida (tot i que és una bona estona de forn!) però que val la pena (o com a mínim a  mi m’encanta!)

Ingredients

-Patates. Mai he control.lat quina varietat de patata serveix per cada cosa, així que jo faig servir la que tinc i punt.

-Oli

-Espècies, herbes… al gust

Elaboració

Rentem bé les patates. Diuen que són dels aliments importants de prendre ecològics… Això ja ho deixo segons les possibilitats (i la butxaca!) de cadascú.

Les tallem a grills (com a la foto) i les posem en una plata de forn. Hi tirem un raig d’oli, una mica de sal i els condiments que vulguem. Jo normalment hi poso pebre i all en pols (les de la foto veig que tenen alguna herbeta…potser orenga).

Tapem la safata amb paper de plata o paper de forn (aquest és el senzill però imprescindible truc perquè ens quedin bé!!) i les posem al forn, a uns 190 ºC, uns 15 o 20 minuts.

Passat aquest temps, que les patates estaran una mica cuites però encara dures, destapem la safata i les coem una estona més fins que ja estiguin (jo les vaig punxant fins que veig que ja estan toves). Si veiem que se’ns torren massa per fora però segueixen crues les podem tornar a tapar.

I ja està. Així de senzill 😉

 

Nota (a febrer del 2014). Aquesta és l’entrada del blog que més visites rep, setmana rere setmana. Així que benvinguts i benvingudes les que heu arribat fins aquí. En aquest enllaç hi trobareu un índex amb la resta de receptes del blog, per si us ho voleu mirar.

6 pensaments sobre “Patates al forn

  1. No se si el meu comentari es veura doncs , notinc costum de escriuren pero ….
    HAN QUEDAT BONISSIMES, SOLS AMN HERBETES Rosa Maria

  2. Jo també les vaig fer fa un parell de setmanes i avui repetiré. Van quedar molt bones. Els hi vaig posar també frígola que vaig collir el divendres sant i romer, que també el tinc de casa.
    Espectaculars

Deixa un comentari