Melmelada de Préssec

La meva mare sempre fa melmelada, de pomes, d’albercoc, de prunes, de mora, de maduixa… potser per això, perquè sempre ens dóna pots, jo no n’acostumo a fer gairebé mai.
Però ahir tenia 6 o 7 préssecs que no van resistir el cap de setmana fora la nevera i s’estaven podrint i necessitava gastar-los.

No fan massa bona pinta aquests préssecs, oi? Doncs no voleu saber com estaven per dins! (ara, la melmelada, boníssima!)

És una recepta ben senzilla, amb l’única peculiaritat que vaig fer servir fructosa enlloc de sucre. És el primer cop que l’útilitzo, però segons vaig llegir per internet, se n’ha de posar la meitat que de sucre. A mi les melmelades m’agraden amb 1/2 de sucre que de fruita, pel que de fructosa en vaig posar 1/4.

Ingredients

  • préssecs (jo en vaig fer servir 6 o 7 -bé, les parts que se’n podien aprofitar- i me n’ha sortit molt poca)
  • fructosa (1/4 del pes de la fruita)
  • el suc de mitja llimona (o d’una sencera si feu servir més quantitat de fruita)

 

Elaboració

Pelem i tallem el préssec en trossets petits. Ho posem en un recipinent o dins la cassola on després ho courem, amb el suc de llimona i la fructosa. Ho deixem reposar una estona (30-45 minuts).

Encenem el foc. Anem coent el préssec remenant sovint perquè no se’ns enganxi.

A mitja cocció, quan ja estava bastant tou, el vaig triturar amb el mini-pimer.

Ho deixem coent una estona més (jo potser ho vaig tenir 30 minuts en total, però tenint en compte que feia molt poca quantitat).

Ho posem en un pot i ho deixem refredar

Comentaris

Em vaig comprar fructosa un dia, en plan “compra compulsiva” de les meves, sense saber massa perquè ho necessitaria. Ahir, vaig preguntar a la Lucía de Dime que Comes sobre fructosa i altres endolçants alternatius, i a part de confirmar-me que en general, de tots aquests productes com menys millor, vaig llegir que és millor no abusar de la fructosa perquè el seu consum elevat està relacionat amb malalties cròniques com la diabetis (al final d’aquest post). En tot cas, en vaig comprar 500gr fa mesos i de moment només n’he gastat 75 per aquesta melmelada, així que no crec que es pugui considerar que sigui un abús 😉

La propera melmelada la faig amb stevia, a veure com surt!

 

Bé, suposo que sabeu què he esmorzat aquest matí, oi? 🙂

3 pensaments sobre “Melmelada de Préssec

  1. Quina pinta!! El proper cop, suc :P.

    (jo ahir al vespre vaig fer el frankfurts i les hamburgueses del dime qué comes i paté d’albergínia, a part d’una cremeta de porros i xampis. Tindré àpats per tota la setmana!).

  2. M’alegro que et fos útil! la fructosa, de tant en tant no fa res, però l’abús que es fa empleant-la per tot a diari perque “no es sucre” , doncs no. La fructosa l’hem de pendre cada día, però dins las fruita!!

Deixa un comentari