Hummus

És un clàssic, i segurament tothom en sap fer. Però m’agrada taaaaaaant que no me’n puc estar de posar la recepta al meu blog. 😉

Ingredients

  • 1 pot de cigrons cuits
  • 3 o 4 cullerades soperes de tahina
  • oli d’oliva
  • pebre vermell

Elaboració

Es posen els cigrons, un bon raig d’oli, la tahina i una mica de pebre vermell en un recipient adequat i es tritura tot junt. Si teniu una thermomix o algun invent semblant, millor! Sinó, amb el minipimer (com faig jo des de que la meva thermomix va passar a millor vida) i molta paciència.

Segons els gustos, hi podeu afegir una mica d’aigua i així us queda una mica més líquida. O el suc de mitja llimona, que li dóna un toc àcid bastant bo. I també hi podeu posar una dent d’all (al tanto, que l’all cru és fort!), una mica de ceba crua, o pebrot vermell (llavors l’hummus queda de color rosa).

Com a espècies, també n’he menjat amb comí, i jo últimament li poso pebre vermell fumat.

I una vegada en vaig fer posant “mantega de cacauet” enlloc de tahina. Boníssim!!! (vaig treure la idea d’aquest entrada del blog “Veganizando“)

I vosaltres, com el feu?

Anuncis

6 pensaments sobre “Hummus

  1. Huy, cuando he visto el comentario en otro idioma, he pensado… ¿será spam? ¡Pero no! ¡Eras tú! (Es que en el correo me salen solo unas pocas letritas): el hummus con mantequilla de cacahuete está buenísimo. Dura cinco días en el frigo. Lo tengo comprobado.

  2. necessito menjar hummus de cacahuet… no tinc mantega però tinc cacahuets… igual ho provo!

    per cert, no sabia que havies tingut thermomix! què li va passar?? No es podia reparar???

    • Tenim una thermomix model super antic de 3a o 4a mà que ens van passar mons pares quan es van comprar una més nova. I un dia de sobte va començar a fer un soroll estrany i la “cuxilla” gira però sense força. Com que suposo que és alguna cosa del motor, m’he fet a la idea que em costarà un pastón arreglar-la i no val la pena. Però la veritat és que encara no he anat a preguntar, i la tinc morta de fàstic ocupant espai a la cuina…

Deixa un comentari

