Crestes

Feia mooooolt de temps que no menjava crestes!! De petita a casa en fèiem sovint. És més, crec que és dels primers plats que vaig aprendre a fer (fèiem un farcit fred de tonyina, salsa de tomàquet i olives que per tant era “apta” per nens).

L’única massa de crestes ja feta que trobo a Barcelona porta llard com a ingredient, així que descartada. Per algun motiu em pensava que seria complicat fer-la jo i em dedico a comprar pasta de full i fer empanades o mini-empanades però clar, no és el mateix.

L’altre dia al blog “Cuina de Fireta” vaig veure una recepta de crestes i la massa semblava molt senzilla de fer!! Així que vaig anar a comprar farina i apa! a fer crestes!!! 🙂 Com ha de ser, les vaig farcir amb el que hi havia a la nevera, aprofitant restes d’un sofregit i tot, que per això serveixen les crestes, les pizzes, les coques i els canelons!! 🙂

IMG_20120912_200942 copia.jpg

Ingredients
Per la massa:

  • 200 gr de farina
  • 100 ml d’aigua
  • mitja tasseta de cafè, d’oli
  • sal

Pel farcit (que me’n va sobrar gairebé la meitat):

  • una ceba
  • una pastanaga
  • una tassa de cafè de soja texturitzada (jo vaig fer servir la fina)
  • restes del sofregit dels macarrons 😉  o en el seu defecte un parell o tres de cullerades soperes de salsa de tomàquet
  • salsa de soja, all en pols i pebre


Elaboració
Primer fem la massa. Es barreja la farina, l’aigua, l’oli i la sal i amassem fins que quedi una massa homogènia. L’emboliquem amb paper film i la guardem a la nevera.
Es talla la ceba petitona i es ratlla la pastanaga i es sofregeix. Mentrestant s’hidrata la soja texturitzada.
Quan el sofregit gairebé està hi incorporem la soja texturitzada, remenem una mica i després hi afegim el sofregit o salsa de tomàquet, la salsa de soja, l’all en pols, el pebre… i ho deixem uns minuts més al foc (si el tomàquet l’heu posat cru, doncs l’estona que calgui perquè es faci)

Després ja fem les crestes estirant la massa amb un curró, tallant amb un bol per tenir porcions rodones i anar farcint.
A mi me’n van sortir 12 i les vaig fer al forn, a uns 200ºC i uns 10 minuts (fins que em va semblar que ja estaven…) Queden genials!!!!

3 pensaments sobre “Crestes

Deixa un comentari