Salsitxes vegetals

Una altra recepta d’un dels meus blogs preferits: Dime que comes

En aquest cas, unes salsitxes vegetals que tenen la textura perfecte, el gust perfecte i tot perfecte!!! 🙂

Són senzilles de fer, es congelen, porten fruits secs (que en el meu cas em va perfecte perquè al Bernat encara li costa menjar-se’ls tal qual) i estan boníssimes.

La recepta original la trobareu aquí. Jo us poso la meva que té unes petites variacions.

Ingredients

  • 100 gr de flocs de civada
  • 110 gr d’aigua
  • 125 gr de tofu
  • 25 gr d’ametlles
  • 10 gr de llavors de lli
  • una dent d’all
  • 2 cullerades soperes de salsa de soja
  • 3 cullerades de postres de pimentón de la vera (fumat)
  • una cullerada d’orenga i una de pebre negre

Elaboració

Es barreja la civada i l’aigua i es deixa reposar uns 10 minuts. Mentrestant triturem les ametles i les llavors de lli. Jo ho faig amb un molinet de cafè que em vaig comprar expressament per moldre llavors i fruits secs.

Posem tots els ingredients amb la civada. Ho triturem tot (amb el minipimer, thermomix o el que tinguem) fins que quedi una pasta homogènia.

El pas més “complicat” és donar forma a les salsitxes. Com que queda una massa bastant enganxifosa és complicat tocar-la amb les mans. Jo el que faig és agafar film transparent i posa-hi una cullerada de massa, tapar-la amb el film i anar-li donant forma. Després, embolicar-la bé i acabar de donar-li la forma de salsitxa.

Les fem al vapor (amb un accessori per coure al vapor o posant un colador damunt una olla amb aigua) durant 20 minuts.

Un cop fetes es poden congelar o passar per la paella i menjar.

Comentaris

Les llavors de lli es fan servir en la cuina vegana per substituir l’ou en moltes receptes però jo no ho havia provat mai. La veritat és que aquestes salsitxes no es desfan gens, així que… funciona!!!

Us recomano que entreu a la recepta original de les salsitxes i mireu la taula nutricional comparativa entre una salsitxa de frankfurt, una salsitxa vegetal industrial i una salsitxa d’aquesta recepta. Les salsitxes vegetals industrials tenen igual o més Kcal que les de frankfurt!!

Jo en vaig fer el doble de quantitat que a la recepta, però en dos bols separats i aprofitant per variar una mica les espècies i me’n van sortir 14 en total (la taronja la vaig posar a la foto per ajudar a fer-vos una idea de la mida)

4 pensaments sobre “Salsitxes vegetals

Deixa un comentari