Pastís de taronja

Quan arriba l’estiu a casa no fem operacions bikini ni res que s’hi assembli, sinó que entrem de ple a l’Operació Buidem l’Armari de les Farines. Amb l’estiu i la calor, hi ha unes petites papallonetes que es dediquen a posar ous en les meves farines i a invadir-me la cuina. Jo ja estaria disposada a posar-los un bol amb farina i un amb aigua perquè poguessin menjar, a canvi de que deixessin les meves farines en pau, però no accepten raons. Així que de cara a l’estiu, intento buidar la meva compra compulsiva de farines de l’hivern, ja que a més a més a l’estiu no acostumo a fer pa, i en deixo només un paquet i encara gràcies per alguna recepta.
I per tant porto fets ja 3 pastissos en pocs dies i encara tinc pendents galetes i uns quants pastissos més, que hi ha aniversaris a casa nostra!
Aquest és d’aquests prou “sans” per dir-ho d’alguna manera. Ho vaig espatllar tot amb el que vaig triar per decorar però és que també havia de gastar-ho!! 😛

Ingredients

  • 200 gr de farina integral
  • 50 gr de maicena
  • 1 taronja gran
  • 100 gr llet vegetal (jo vaig utilitzar soja)
  • 50 cl d’oli d’oliva
  • 90 gr de melassa
  • dues culleradetes de llevat químic (Royal o similar)

Preparació

Barregem els ingredients secs (la farina, la maicena, i el llevat). Rallem la pell de la taronja (rentem-la bé abans) i la posem a la barreja. Fem el suc de la taronja i l’incorporem, així com la llet, l’oli i la melassa. O remenem bé.

Escalfem el forn a 200ºC. Posem la mescla en un motllo. Jo ho vaig cobrir d’ametlla caramelitzada (aaaaaah!!!) i ho posem al forn a 190ºC. No sé l’estona, 30 minuts segur i a partir d’aquí aneu punxant a veure si ja està 🙂

Va ser un pastís totalment inventat i improvitzat amb el que tenia per casa i volia gastar, però va quedar molt bé. I el millor de tot és que em vaig apuntar la recepta!!! (sempre que improviso no apunto res i després no sé tornar-ho a fer…)

Comentaris

Això de posar-li maicena li dóna un toc als pastissos molt esponjós, que a vegades als pastissos sense ou costa trobar-los el punt de la textura.

Com que ja us he dit que estava en plena operació OBAF en vaig fer una versió igual però amb farina blanca, que el meu company es va endur a la feina.

Un pensament sobre “Pastís de taronja

Deixa un comentari