El pastís d’aniversari

Començo amb les receptes que vaig prometre en l’entrada anterior.

Pel meu aniversari volia provar de fer algun pastís més elaborat, combinant textures i capes però al final tenia poc temps i no masses ganes d’experimentar (i si després sortia un xurro de pastís? 🙂 ) així que vaig anar a lo fàcil, a la recepta que ja he fet, que sé que queda bé i que ens agrada a tots.

Ingredients

-300 grams de tofu suau. És un tofu molt més tou que el normal (no sé si el “Tofu seda” que tenen en moltes tendes eco és el mateix però en tot cas crec que també serveix)

-150 gr de xocolata de cobertura

-sucre o melassa (al gust)

-10 galetes

-80 gr de margarina (millor no-hidrojenada)

Elaboració

Aixafem les galetes. Jo les poso directament dins el motllo i les aixafo amb un morter.

Desfem la margarina al foc o microones i la barregem amb les galetes. Ho remenem bé i estenem la pasta per la base del motllo, premsant-la una mica.

Posem el tofu en un recipient adequat i el batem una bona estona (si tenim l’accessori aquell de “muntar nata” millor) fins que quedi una textura cremosa.

Desfem la xocolata (segons instruccions del paquet) i a barregem amb el tofu i seguim batent. Hi afegim sucre o melassa al gust (aneu provant fins que us agradi).

Aboquem la mousse de xocolata al motlle i deixem refredar a la nevera 2 hores mínim.

Comentaris

La mousse també es pot menjar tal qual si la servim en gotets o flameres.

La recepta de la mousse la vaig treure d’aquest blog que recomano molt.

Jo vaig utilitzar un motllo d’uns 22 cm de diàmetre (que és l’únic que tinc). Recomano, per aquestes quantitats, utilitzar-ne un de més petit (18 cm, per exemple) així les capes queden més gruixudes i queda més bonic.

El motllo, a mi em va bé que sigui d’aquells que es separa la base perquè aquest pastís no el podeu desmotllar ja que es trencaria tot, així que per servir, jo li trec el cercle lateral i el poso a taula directament damunt la base.

10 pensaments sobre “El pastís d’aniversari

  1. Quin era?? Jo ahir vaig provar el de formatge, tremendo!! Feia mil anys que no en menjava i vaig tenir un “antojo”. Ara el vull intentar fer, encara que sigui amb formatge “no vegetal”…

    • era un de xocolata amb una mena de crema com d’avellanes per dins i més xocolata. El de formatge no l’he provat. L’altre dia vam passar per davant la tenda (que venen porcions) però ens acabàvem de menjar una pizza i no podíem més…

Deixa un comentari