Galetes de flocs de civada i poma

El meu fill està enganxat a les galetes!! I quin no, oi?
Les galetes dels supermercats són horribles. Totes porten moltíssim sucre, a part d’ingredients “estranys”, E-s etc. A més a més, a casa som vegans, així que encara em costa més torbar galetes que no portin ni mel, ni ous ni llet (o derivats). Bé, en trobo, però moltes vegades porten edulcorants artificials.
Així que sempre que puc intento fer galetes a casa. Primer perquè així sé exactament el que porten, segon perquè intento fer-les una mica més “sanes” amb farina integral, amb menys o gens de sucre… i al meu fill li encanta que li faci galetes. Sempre que demana galetes en demana “de la mama” tot i que a vegades no n’hi ha i llavors toca menjar les del supermercat.
Aquesta recepta de galetes la vaig treure d’aquest blog, on segons diuen és una recepta australiana. Jo la vaig adaptar una mica perquè hi ha ingredients que no tinc, perquè no m’agrada el coco (l’odio!!) i perquè volia provar de fer-les menys dolces (penso que el paladar “s’educa” i si ens acostumem a menjar les coses menys dolces necessitarem menys sucre i menys endolcidors perquè ens agradin les coses).

Ingredients:

  • 100 grams de farina integral (també pot ser blanca)
  • 100 gr de flocs de civada o de barreja de cereals (en comencen a haver-hi en molts supermercats, o sinó en tendes de dietètica i productes ecològics)
  • 70 gr de sucre o de melassa
  • 60 ml d’oli (jo l’he posat d’oliva i es nota el gust, si ho preferiu el podeu posar de gira-sol que té un sabor més neutre)
  • 1 culleradeta de llevat de pastisseria
  • El suc d’una taronja petita (uns 50 ml)
  • Una poma

Preparació
Es barregen els ingredients secs (farina, flocs, sucre i llevat) i la poma pelada i rallada. Després hi afegim l’oli i amassem una miqueta amb les mans.
La massa no queda molt fina perquè té una proporció bastant gran de flocs per la farina que porta…per tant les galetes les haurem de fer amb les mans. Agafem una cullerada de pasta, la premem una mica, fem una boleta i l’aixafem de manera que quedin unes galetes d’un cm de gruix més o menys.
Escalfem el forn a 190ºC i hi posem les galetes entre 12 i 18 minuts. Les meves galetes eren bastant grans i van estar uns 18 minuts perquè als 12 encara estaven molt tovetes (tot i que heu de pensar que al refredar-se s’endureixen una mica, així que és normal, i de fet aconsellable, que al treure-les del forn estiguin una mica tovetes).
Quan les traieu del forn aneu amb compte que es desfan una mica (al refredar-se ja queden més consistents).

Comentaris
Amb aquestes quantitats surten poques galetes. Jo la propera vegada ho faré amb el doble d’ingredients.
La recepta em va agradar perquè en primer lloc tinc molts flocs de cereals que em vaig comprar a granel per prendre amb la llet per esmorzar però ja me n’he cansat i no sabia què fer amb ells. En segon lloc, perquè són unes galetes amb poc sucre i sense greixos saturats (mantega, margarina etc) que és el que busco (sense sort) quan compro galetes pel meu fill. I en tercer lloc perquè admeten tota mena de variants.  Normalment hi poso una poma ratllada però no me’n quedaven i per això vaig improvitzar amb el suc de taronja. He pensat en posar-hi plàtan la propera vegada i fer-les amb menys sucre o sense sucre, ja que el plàtan és dolç. També se li poden posar panses, fruits secs, pipes, pell de taronja, fruites dessecades… I també vull fer-ne en forma de barretes, com les típiques barretes “energètiques” que venen.

Ah, aviso, atipen molt! Jo me n’he menjat dues per esmorzar (grossetes) menys algun trosset que s’ha menjat el meu fill, i he acabat ben tipa

13 pensaments sobre “Galetes de flocs de civada i poma

  1. hola, buscant receptes de galetes veganes, m’he topat amb el teu blog.
    La meva pregunta és si et seria molt complicat posar les mesures en taces, és que no tinc balança.

    Gràcies.

    • Hola Mònica.
      No sé massa com convertir-te les mesures. Jo el que faria és posar la mateixa mida de farina que de flocs, la meitat de sucre (per exemple, una tassa de farina i de flocs i mitja de sucre) i oli i suc de taronja una mica a ull (si et queda molt sec, poses més líquid). Bé, jo és que faig moltes receptes a ull 🙂
      Si les torno a fer et miro quan ocupen aquests grams de farina, flocs, sucre, oli…) Tot i que si busques per internet potser trobes les equivalències…

      • Mira, en aquest enllaç surt l’equivalència en grams de la tassa de sucre i de farina. Pel líquid, una tassa (quan parlem de tasses es refereix a les tasses grans, amb nansa) són 240-250 ml. Crec que amb això (i potser una calculadora!) ja podràs fer la recepta.

  2. bon dia, moltes gràcies per la ràpida contestació. Pots tornar a posar l’enllaç? no el sé veure.
    I moltes felicitats pel blog, m’agrada l’aspecte que té i el què hi dius.
    Quan faci les galetes, ja et diré què tal m’han quedat 🙂

    Mònica

  3. hola, ja he fet les galetes i han quedat força bones, però tinc un dubte: és normal que quedin toves per dintre? aixó vol dir que no s’han cuit prou? les vaig tenir una mica més del temps que posaves, potser perquè vaig pensar que el forn no havia arribat a la temperatura adient, un cop vaig posar la safata amb les galetes.

    Segueixo el teu blog per apuntar-me receptes veganes noves, ja t’explicaré com han quedat, si n’arribo a fer alguna!

    Mònica

    • Hola. Una mica toves queden, ja que són gruixudetes. Si les cous una mica més potser ja no queden toves però hi ha el perill que quedin massa dures. I sí, el temps és aproximat. Depèn del forn i també de la mida i gruix de les galetes. Jo ho faig a ull.
      Me n’alegro que t’agradi el blog. Tinc algunes receptes pendents de posar, entre d’altres una variació d’aquestes galetes.

  4. Retroenllaç: Galetes de flocs de civada i poma | L'Eixida

Deixa un comentari