Truita de verdures sense ou

Les truites són un bon invent. Admeten mil possibilitats, et serveixen per acabar sobres de la nevera (3 xampinyons avorrits, mig pebrot que ha sobrat…), les pots deixar fetes i menjar-les l’endemà o unes hores més tard (important quan tens un nen que a la que t’acostes a la cuina vol que l’agafis, vol veure què fas, vol remenar…).
A casa som vegans, i cuinem sense ou. Tot i això fem truites sovint. Fins ara les feia el meu company, perquè jo no acabava de trobar-li el truquillo i se’m trencaven, però fa uns dies vaig tronar a provar-ho i vaig fer una truita de patates gairebé perfecte… i ara no paro de fer truites.
Ahir, mentre el peque dormia la migdiada, vaig deixar aquesta truita feta pel sopar i encara em va sobrar temps per tallar les teles per fer uns pantalons!

Ingredients

  • Vuit espàrrecs verds
  • tres alls tendres
  • mig carbassó
  • mig pebrot vermell
  • mig pebrot verd
  • dos xampinyons grans
  • farina de cigró o de blat
  • una mica de vinagre
  • aigua
  • salsa de soja

Elaboració

Com veieu, els ingredients són una mica les sobres que tenia per la nevera. Hi podeu posar les verdures que vulgueu. Hi hagués quedat bé també una ceba, o albergínia, o més xampinyons (només en quedaven dos!).

Talleu les verdures a trossets petits. Jo ho tallo tot bastant petitó perquè penso que així és més fàcil de menjar pel meu fill, però va a gustos.

Sofregim les verdures en una paella amb una mica d’oli. Primer sofregeixo una mica els espàrrecs i els alls tendres (compte que els alls tendres es cremen ràpid!) i després hi afegeixo la resta de verdures. A mi m’agrada posar-hi un rajolí de salsa de soja enlloc de sal, que hi aporta la sal però també una mica de gust. Hi podem posar també una mica de pebre o alguna espècie que ens agradi. Si hi posem un pèl de cúrcuma, li donarem un toc de groc que fa que encara tingui més pinta de truita (sense passar-nos que la cúrcuma té un sabor molt fort!).

Quan estan les verdures cuites les retirem del foc i les posem en un bol. Agafem un recipient de mini-pimer i hi posem dues o tres cullerades soperes de farina de cigró i aigua fins que tingui una textura semblant a l’ou, potser una mica més líquid. Recomano passar uns segons de mini-pimer perquè no quedin grumolls. La farina de cigró jo la compro en tendes de productes ecològics però cada vegada n’hi ha a més supermercats. Sinó, es pot fer servir farina de blat normal i corrent. Jo hi poso també un rajolí de vinagre perquè no es noti el gust de la farina. Incorporem la mescla a les verdures, en la proporció que hi posaríem l’ou per fer una truita. No sé si a la foto s’aprecia massa bé.

Agafem una paella (important que no s’enganxi!). La posem al foc amb una mica d’oli i hi aboquem la barreja quan ja està calenta. Baixem el foc al mínim i ho deixem uns 5-7 minuts. Tombem la truita i ho deixem uns 5-7 minuts per l’altra cantó. Aquestes truites es trenquen una mica més que les d’ou, pel que cal anar amb compte al girar-les.

Doncs ja tenim la truita. Nosaltres ens la vam menjar amb una mica de col-i-flor amb patata i una llesca de pa amb tomàquet.

7 pensaments sobre “Truita de verdures sense ou

    • Jo a la truita de patates li trobo un gust molt semblant, perquè el principal és la patata i la ceba. A la de verdures sí que li noto més la diferència. Si la fas amb farina de cigró té un gust especial d’aquesta farina. Si la fas amb farina de blat potser el gust de la farina es nota menys. Jo a vegades li poso orenga que li dóna un toc bastant bo.
      No has d’esperar que tingui gust a truita, té forma de truita i gust de “truita-sense-ou” 😉

Deixa un comentari