Curs de costura: una faldilla

Al juny va ser el meu aniversari i el meu company em va regalar… un curs de costura!!

Feia molt que em mirava cursos, pensava que a pesar de la informació que hi ha per la xarxa, cosir amb algú de carn i ossos al costat que em pogués anar dient què feia malament, donant consells i explicant trucs m’aniria molt bé. Però no acabava de trobar el què. Els cursos “d’inciació” em feien mandra perquè segur que hi podia aprendre coses noves però tenia por d’avorrir-me.

A la Plaça del Diamant de Gràcia hi ha un local que es diu Opció Diamant. Me l’havia estat mirant alguna vegada, la seva web i físicament, i fins i tot un cop vaig entrar a preguntar preus. Però no m’acabava de decidir, em feia cosa gastar els diners etc. Per sort el meu company és més decidit que jo i em va apuntar a un curs que fan a Opció Dimanat de costura d’una faldilla. Es pressuposa que tens certes nocions de costura a màquina (tot i que a l’hora de la veritat hi havia alguna noia que no havia cosit mai) i es fa tot el procés de disseny i confecció d’una faldilla.

La Carmen i el Cristian, les dues persones que porten el local, són encantadors i en saben molt! El primer dia vam estar aprenent quatre nocions de patronatge (fan un curs específic de patronatge que potser faig més endavant), a prendre’ns les mides del nostre cos i a el.laborar el patró base de faldilla, és a dir, el nostre cos des de sota el pit fins més avall de la cadera.

davant

Estrenant la faldilla, de cara…

A partir d’aquí vam pensar quin tipus de faldilla volíem i ens van ensenyar a fer les modificacions fins a tenir el patró de la nostra faldilla. Tot això ens va portar ben bé 3 sessions però realment he vist que si t’ho prens amb calma i inverteixes prou temps en la preparació, després la costura és un moment i tot es fa més fàcil.

Jo em vaig decidir per una faldilla creuada (d’aquestes obertes, no sé si m’explico, però a les fotos es veu) amb tela texana.

costat

…i estrenant-la de costat.

 

El curs ha durat sis sessions més una de regal (per acabar els últims detalls de la faldilla) que se m’han fet molt amenes, he après un munt de coses i m’ho he passat molt bé.

Ara tinc un patró de faldilla creuada per si me’n vull fer alguna altra, i un patró del meu cos per poder fer algun altre patró senzill de faldilla. A veure si m’hi poso perquè m’encantaria fer-me més faldilles!

oberta

La faldilla per dins, i arrugada!

 

I del curs, a part de les petites nocions de patronatge i tot el procés d’elaboració d’una faldilla, he après que, per contra del que faig sempre quan cuso, més val anar a poc a poc i gastar uns minuts més en la preparació (marcant amb la planxa, anant provant la peça, corregint el patró etc) que tirar pel dret i que quan tenim la peça acabada adonar-nos que hi ha coses que fallen.

La veritat és que m’agrada com ha quedat la faldilla, els acabats, la forma… Potser la trobo una mica massa llisa i fosca. Estic pensant en posar-hi algun detallet decoratiu però ja veurem.

pinça

Finalment vaig entendre perquè servien i com es feien… us presento la meva primera pinça!! (en porta dues, clar) 🙂

 

2 pensaments sobre “Curs de costura: una faldilla

  1. Molt bé!! Jo també tinc pendent fer un curs, a veure si al setembre m’ho puc combinar bé!
    Les pinces! les meves grans desconegudes!! No n’he fet mai cap!!

  2. Aquest curs fa molt bona pinta, es veu que està molt bé amb aquesta faldilla tant bonica que t’ha sortit. Fa temps que busco algun curs de costura i patronatge per fer i que no em faci perdre massa temps d’estar amb el meu fill, gràcies per compartir-lo.

Deixa un comentari