Coca de verdures

L’altre dia a la nit no sabia què fer per sopar i al final em vaig animar a fer una pizza o coca de verdures, a pesar dels 30ºC de la meva cuina ABANS d’encendre el forn. No tenia cap recepta a mà ni tampoc sabia ben bé què hi havia a la nostra nevera.

Vaig mirar al blog Dime que comes, on sempre hi ha entrades xules i receptes bones i sanes, i sí! Hi havia una recepta de coca de verdures, la coca de trampó.

Vaig fer servir la mateixa recepta de la massa, augmentant una mica els ingredients perquè érem 3 a sopar. I vaig canviar les verdures per complet perquè vaig aprofitar el que tenia per la nevera. Però la recepta original em queda pendent que també té molt bona pinta.

foto-2

Ingredients

  • 350 grams de farina integral
  • 87 grams d’oli d’oliva verge
  • 105 grams d’aigua
  • un pessic de sal
  • sofregit de tomàquet i ceba que va sobrar d’aquesta recepta, o algun sofregit o salsa de tomàquet
  • un carbassó petit
  • mig pebrot vermell

Elaboració

Barregem els ingredients de la massa, amassem una estona, en fem una bola i deixem reposar.

Tallem el carbassó i el pebrot en trossets petits i  ho passem per una paella amb una mica d’oli fins que estiguin fets.

Si no tenim cap salsa de tomàquet feta, en fem una mica, de tomàquet sol o tomàquet i ceba o el que ens vingui de gust.

Encenem el forn i el posem a 200ºC. Enfarinem el marbre de la cuina o la taula i amb un curró aplanem la massa fins que tingui uns 3mm de gruix. Posem un paper de forn o de plata sobre la safata de forn i el pintem amb oli. Hi posem la massa al damunt i la posem al forn 10 minuts. Va bé posar cigrons o fesols crus (i secs) al damunt perquè no s’infli o es corbi.

Traiem la massa del forn. Amb compte de no cremar-nos hi posem el tomàquet i les verdures al damunt. Hi posem les espècies i herbes que ens vinguin de gust, en el meu cas orenga i all en pols. Baixem el forn a 180ºC i tornem a posar la coca 30 minuts més.

Comentaris

M’encanten les coques de verdures perquè les pots fer del que vulguis i serveixen per dies d’emergència que tens la nevera mig buida o per aprofitar sobres o alguna verdura que cal consumir ràpidament.

4 pensaments sobre “Coca de verdures

  1. Eh! moltes gràcies!! la veritat es que aquesta recepta per la base dona molt de joc per fer-la de qualsevol cosa. Ara fa temps que no la faig i haurià d’aprofitar que tinc un munt de verdura de l’hort!
    La teva fa molt bona cara.

Deixa un comentari