Buffs (tutorial)

Us vaig ensenyar l’altre dia els Bufs que havia fet per regalar.

BUFF PicMonkey Collage

També en vaig fer uns per nens, que són iguals però canvia una mica la forma, són rectangles enlloc de tenir aquella mena de pestanya per cordar.

2012-12-19 23.16.38

Realment els buff són molt senzills de fer. Jo vaig veure les fotos en un blog i vaig improvitzar. Primer me’n vaig fer un per a mi que crec que m’ha quedat un pel massa estret, així que els següents els vaig fer més amples.

Així que he decidit fer-ne un tutorial. Ja em perdonareu per les fotos i pel que no s’entengui. Pregunteu tot el que calgui! Però ja veureu que són molt senzills de fer 🙂

Materials

  • Tela exterior del buf. Pot ser una tela de cotó “tipus patchwork”, una loneta… S’ha de tenir en compte que no sigui massa rígida.
  • Una tela calenta, tipus polar. Costa una mica trobar polar si no es compra per internet. A Ikea venen unes mantes polars molt barates que es poden tallar. L’únic “problema” és que fa boletes de seguida (tot i que com que el polar queda per dins, tampoc es veu).
  • Algun sistema per tancar. Es pot fer un trau (si en sabeu! jo no…) i posar un botó, snaps (si en teniu) o cosir els típics “clics”.
  • Fil i agulla.

Tallem les teles. Hem de tallar un rectangle que faci 65 per 21 cm i que tingui la pestanya (7 cm per 6 cm). Al tanto al tallar les teles, sobretot si tenen dret i revés, que les pestanyes ens quedin cap al mateix cantó!! Jo no m’hi vaig fixar i em va quedar bé de miracle! I mira que en vaig tallar 3. Doncs els 3 m’encaixaven! ufff! 😉

2012-12-29 13.36.39

(Nota: aquestes són les mides que vaig fer jo, però podeu variar-les si el voleu una mica més prim, més gruixut…)

Posem les teles juntes, revés contra revés els drets tocant-se, i enganxem amb agulles.

2012-12-29 13.49.34

Cosim tot el voltant excepte una part que és per on girarem.

2012-12-29 18.48.43

Jo recomano deixar sense cosir el lateral oposat a on hi ha la pestanyeta per cordar (després entendreu perquè). Tot i que en aquest buf vaig deixar el forat en una altra banda.

2012-12-29 19.44.48

Si tenim tisores de zig-zag per tallar la roba, podem cosir amb punt recte. Si ho hem tallat amb tisores normals o cutter potser és millor cosir amb punt de zig zag, per evitar que es desfili. I si hem utilitzat una tela que es desfila molt, ho cosim i després sobrefilem a mà.

2012-12-29 19.01.26

Segons com sigui el polar que heu utilitzat, pot ser que es doni una mica (a mi em va passar) i quan ho tingueu tot cosit veieu que les teles s’han mogut i us sobra un tros en algun cantó. Doncs tallem aquesta tela que sobra 🙂

Li donem la volta amb calma i ens podem ajudar amb un llapis per les cantonades.

2012-12-29 19.09.25

Ara ja tenim el buf del dret, tot cosit però hi ha una part oberta (per on hem girat).

2012-12-29 19.09.46

Dobleguem les teles endins i posem agulles de cap per enganxar-ho. Potser ens va bé passar la planxa per marcar el plec.

2012-12-29 19.17.14(no es veu massa però en aquesta foto hi ha el forat “tancat” amb agulles).

Amb un fil de color “conjuntat” amb el teixit i fem un repunt per:

opció a) tot el voltant del buf

opció b) només per la part que hem deixat oberta (per això us deia que deixéssiu oberta aquella part)

2012-12-29 19.18.04

Personalment prefereixo l’opció be), perquè encara em costa això de cosir el línia recta i en paral.lel al marge, i perquè al fer servir un polar gruixudet, sobretot a les cantonades el teixit és bastant gruixut, la màquina se m’encalla i suo bastant per cosir. I la veritat és que em fa ràbia espatllar una peça a l’últim moment!

I per últim, queda posar els snaps o el sistema de tancament que volem. Jo en poso un a la pestanyeta i després em poso el buf al coll i miro on m’aniria bé posar l’altre. Penseu que a vegades a sota portareu un jersei amb una mica de coll etc, així que millor que no quedi massa just.

2012-12-29 19.31.25

Els dos que he fet per nens li he posat dos snaps, i al meu fill li cordo només el de dalt i en un costat (sobre l’espatlla).

En el meu, que us vaig dir que era més estret, li he posat dos snaps (bé, 4!) perquè se m’obria molt quan el portava posat, però crec que si els feu més amples (amb les mides dels tutorials) això no us passarà. En tot cas, si quan l’esteu fent sevir penseu que hi aniria bé un altre snap, sempre hi sou a temps 🙂

I per últim us deixo una foto lamentable de com queda el buf posat.

buf posat

6 pensaments sobre “Buffs (tutorial)

  1. Fins ara sempre havia fet els buffs sense snaps i l’altre dia vaig decidir posar-n’hi un, i veient el teu tutorial m’he acabat de decidir, sobretot a l’hora de fer la pestanyeta.
    Gràcies!

      • Jo encara m’hi barallo una mica per posar-los bé, però poc a poc jeje
        Quan els fas rectangles els fas d’una sola volta? És q el vaig fer q donés dues voltes al coll i potser hauria quedat millor amb una…

      • jo els faig rectangles s’una volta (oberts, eh?).
        Ara me’n vull fer un per mi i vull provar de fer-lo tancat.

        Pels snaps cal certa pràctica, i mirar que la peça negra del plier sigui de la mida que toca (normalment el kit ve amb dues o tres peces diferents, per canviar si fas servir snaps d’una mida més gran o més petita).
        A mi, ara ja, gairebé sempre em queden bé 🙂

      • Jo fins ara els havia fet sempre tancats i són la mar de fàcils, només cal calcular bé la mida pq si et queda massa gran no escalfa prou el coll i si queda massa petit no et passa pel cap jeje
        El tema snaps estic practicant, he començat a fer una “sudadera” i també n’hi posaré un parell, a tot arreu on puc n’hi col.loco jijiji

      • ja ja, són un vici. Jo quan els vaig comprar en posava a tot arreu… Una samarreta de coll alt del meu fill que costava de passar pel cap? doncs vaig descosir el lateral del coll i vaig posar snaps. A les fundes de nòrdic de l’ikea que tenen un forat massa gran? snaps! I així anar fent 🙂

Deixa un comentari