Intercanvi /trueque!

 

super intercanvi

 

(en castellano al final)

La Maitane és una amiga virtual que viu a Navarra i que també cus. A vegades parlem de costures, patrons i projectes i al final ens vam decidir a fer un intercanvi.
Ella tenia un parell de revistes Ottobre i havia vist uns pantalons xulos pel Bernat.
Jo a canvi em vaig comprometre a cosir alguna cosa per la seva filla, la Nare, sense concretar gaire perquè no ho sabía… però em feia il.lusió cosir algo “de nena” per variar! 🙂

Primer problema: un dia parlo amb ella i em diu que el color preferit de la seva filla és el rosa. Aaaaahhh!! No tinc CAP tela de color rosa a casa, de cap tipus, ni cinta ni res 🙂 Per sort la meva amiga Judit té una filla de 4 anys en plena època rosa (una vegada vam estar a Cal Joan i volia que la seva mare li comprés totes les teles roses de la botiga!) així que em va oferir “algo” rosa. Com que mentrestant ja havia anat perfilant una mica més el que faria li vaig demanar un retall de tela de samarreta rosa.

I aquí veieu el resultat.

IMG_2688

No s’aprecia però la faldilla, coll i punys són de color roooooosa!! 🙂

És un vestit fet a partir del patró de samarreta de 4 en la Carretera, en talla 4 anys tot i que la destinatària usa talla 98cm perquè és un patró estret i em va semblar que la talla 2 seria massa petita. He fet la versió nena amb el “fruncido” (com es diu fruncido en català?) al coll que trobo que queda be i és ben senzill de fer.
Un cop feta la samarreta (per rematar mànigues i coll he fet servir una tira de la mateixa tela rosa de la faldilla) vaig tallar un rectangle de tela rosa que medís d’ample 1’5 vegades l’ample de la samarreta, el vaig “fruncir” fins a l’amplada de la samarreta i el vaig cosir amb la overlock.
I ja està. Per baix no té vora perquè la tela és molt fineta i vaig pensar que segur que quedaria malament 😉

I per darrere… sorpresa!! 🙂

IMG_2691

Quan ja tenia el vestit pràcticament acabat el giro i noooooooo!! havia foradat la tela amb les tisores en algun moment. Pànic momentani, però no!! Idea! Aplicació invertida, i ja que el tema anava de rosa, que millor que un cor?

A última hora em vaig decidir a fer també una bosseta, per disfressar, jugar, dur coses… amb un FQ rosa que havia comprat a Creativa (parada de Jan et Jul) expressament pensant amb aquest intercanvi.

IMG_2693

Perdoneu la qualitat de la foto… :-/

I heu vist les súper etiquetes que m’he fet?

IMG_2698

Ah, i per suposat, vaig haver de comprar fil rosa expressament. Ja estic preparada pel rosa, què voleu que cusi? 🙂

La seva mare em va dir que la Nare no es va treure la samarreta ni per dormir i que l’endemà prou feina van tenir per aconseguir que es canviés de roba, així que prova superada!!! 🙂

li queda bé, no? I els pantalons i la samarreta de sota els ha cosit sa mare!

li queda bé, no? I els pantalons i la samarreta de sota els ha cosit sa mare!

 

I ara us ensenyo el que hem rebut nosaltres, que estic encara amb els ulls com unes taronges…

Et penses que rebràs un paquet amb uns pantalons i resulta que dins el sobre hi ha un munt de paquets i paquetets, amb nota xula inclosa 🙂

4 paquets, més la flor!!!

4 paquets, més la flor!!!

Al final, la Maitane ens ha enviat: uns pantalons xulíssims, de la Ottobre; el patró calcat de la Ottobre per si en volia fer uns altres i un patró de regal; tela de dessuadora blava de La Pantigana, biaix de floretes i cinta de Hilos y Más, botons i una flor de La Lío com la que vaig fer però molt més ben feta que les meves 🙂 És per quedar-se amb la boca oberta o què?

IMG_2728Amb més detall…

endetall

I m’encanten les falses butxaques dels pantalóns!

IMG_2736

 

Materials usats en la meva part de l’intercanvi:

Les teles de samarreta són d’Els Encants

La tela rosa de la bosseta de Jan et Jul

La tela negra i el biaix, de tenda física

El snap d’estrella de snapclic

____________________________en castellano______________________

La Maitane es una amiga virtual que vive en Navarra i también cose. A veces hablamos de costuras, patrones y proyectos i al final nos decidimos a hacer un truque.
Ella tenía un par de revistas Ottobre i había visto unos pantalones chulos para Bernat.
Yo a cambio me comprometí a coser algo para su hija, sin concretar mucho porque todavía no sabía qué… pero me hacía ilusión coser algo “de niña” para variar 🙂

Primer problema: un dia hablo con ella i me dice que el color preferido de su hija es el rosa. Aaaaaaaah! No tengo NADA rosa, ni telas, ni cintas ni nada. Por suerte mi amiga Judit tiene una hija de 4 años de lleno en su época rosa i me ofreció “algo” rosa para mi truque. Le pedí tela de camiseta, ya que empezaba a tener claro el proyecto.

I aquí veis el resultado

IMG_2688

en la foto no se aprecia el color pero la falda, cuello y puños son roooosa…! 🙂

Es un vestido hecho a partir del patrón de camiseta de 4 en la Carretera, en talla 4 años aunque la destinataria usa talla 98 cm porque es un patrón estrecho i me pareció que la talla 2 sería demasiado pequeña. He hecho la versión de niña con el fruncido en el cuello que me gusta mucho como queda y es muy fácil de hacer. El cuello y las mangas están rematadas con una tira de camiseta de la tela de la falda.
Para hacer la falda recorté un rectángulo 1’5 veces más ancho que la camiseta y lo fruncí un poco, hasta que tubiera el mismo ancho que la camiseta . Luego lo cosí con la overlock y el bajo lo dejé tal cual porque la tela es muy finita y pensé que cualquier cosa que hiciera quedaría mal.

Y por detrás… ¡sorpresa!

IMG_2692

Caundo ya tenía el vestido prácticamente acabado, lo giro y noooooooo!!! había agujereado la tela con las tijeras en algún momento. Pánico 🙂 Idea!! Aplicación invertida, y ya que el tema iba de rosa, que mejor que un corazón? 🙂

A última hora me decidí a coser una bolsita, para disfrazar, jugar, llevar cosas… con un FQ rosa que había comprado en Creativa (parada de Jan et Jul) expresamente pensando en este intercambio.

IMG_2693

Os gusta la etiqueta que me he hecho? 🙂

IMG_2698

Ah, i por supuesto, tube que comprar hilo rosa, que no tenía. Ya estoy preparada para el rosa, qué queréis que cosa? 😉

La madre de Nare me dijo que no se quitó el vestido ni para dormir, así que prueba superada!! 🙂

li queda bé, no? I els pantalons i la samarreta de sota els ha cosit sa mare!

le queda bien, ¿no? Y la camiseta y pantalones de debajo se los ha cosido su madre!

 

Y ahora os enseño lo que hemos recibido nosotras, que todavía estoy en shock 🙂

Te piensas que recibirás un paquete con unos pantalones y resulta que dento del sobre hay un montón de paquetes grandes i pequeños, con nota chula incluída 🙂

4 paquets, més la flor!!!

4 paquetes, más la flor!!!

Al final, Maitane nos mandó: unos pantalones chulísimos hechos por ella, de la Ottobre; el patrón calcado de la Ottobre por si quiero coser otros iotro patrón extra; tela de sudadera azul de La Pantigana; bies de florecitas y cinta de Hilos y Más, botones y una flor del tutorial de LaLío, como las que hice yo pero mucho mejores 😉 Es para quedarse con la boca abierta o qué?

IMG_2728Y con más detalle…

endetall

Me encantan los falsos bolsillos de el pantalón

IMG_2736

El material usado en mi parte del reto es:

Las telas de camiseta son de Els Encants

La tela rosa de la bolsa es de Jan et Jul

El snap de estrella de Snapclic

El bies y la tela negra de tienda física

3 pensaments sobre “Intercanvi /trueque!

  1. Nena molt i molt bé!!! m’agrada tot!!!! quin vestit més xulo i a en Bernat segur que li queden ben bonics els seus pantalons…i la bosseta…és genial tot plegat i un luxe fer aquests intercanvis…;-)

Deixa un comentari