Galetes de civada i plàtan

Aquesta recepta la vaig veure fa uns dies al blog de GastroCenicienta i vaig pensar que era ideal pel meu fill-monstre-de-les-galetes ja que no porten sucre, ni greixos afegits… Només civada i plàtan.

galetes

Vaig fer-ne poquetes, les que surten amb un sol plàtan, seguint la recepta del blog però afegint més civada perquè a mi em quedava la massa molt líquida.

 

Ingredients

  • 3 grapats i mig de flocs de civada fins
  • 1 plàtan madur
  • una cullerada de postres de farina de garrofa

Elaboració

Aixafem el plàtan amb una cullera. Hi posem la garrofa (opcional, li dóna cert color i gust a xocolata).

passos

Hi incorporem els flocs de civada. Com que cada plàtan té una mida diferent recomano anar-los afegint mica en mica fins que veieu que us queda una massa amb la que podeu fer galetes (bé, fer boles, aixafar-les una mica i deixar-les amb compte a la safata el forn)

grapat

Per les que us agraden les receptes amb mesures de pes i volum “científiques”, això és “un grapat” 🙂

 

Doncs això, fem boles de la massa, les aixafem una mica i les deixem amb compte a la safata del forn.

2013-05-09 18.45.43

Escalfem el forn a 175 graus i hi posem les galetes uns 15 minuts. A mi em van quedar una mica toves, es nota molt el plàtan i tenen una textura peculiar però estan bones. El meu fill se les menja però no les devora tant com altres que he fet, així que potser miro de tunejar una mica la recepta posant una mica de farina integral per donar una textura més semblant a les galetes a les que ell està acostumat.

 

 

 

11 pensaments sobre “Galetes de civada i plàtan

  1. Ohhh! Jo també tinc un monstre de les galetes a casa!! Hauré de provar de fer aquestes, perquè tot i que ella no es queixa, jo sí em canso de que sempre mengi les mateixes!!

    • e meu tampoc es queixa, tot el que siguin galetes li encanten! Però intento fer-les jo amb poc sucre i posant oli d’oliva. Les industrials porten tot de greixos estranys, molt de sucre, sal… i com que és un monstre de les galetes i no se’n pot menjar només una, intento que siguin més sanes 🙂

    • Gràcies.
      La farina de garrofa jo només en trobo ecológica. Sinó pots posar una mica de cacao pur o res (la recepta original no porta res).
      Diria que tinc farina de civada a casa, ho probaré 🙂

    • gràcies.
      La farina de garrofa jo només la trobo ecològica (a tendes d’alimentació ECO). Seria com una mena de cacao, per entendre’ns. Se’n pot posar una mica en pastissos, galetes… fins i tot a la llet. Però també li pots posar una culleradeta de cacau pur. O res, de fet la recepta original no porta res.

    • ja ja! jo a vegades li faig unes galetes amb farina integral i ametlla molta que atipen només de mirar-les de lo denses que són i ell se’n fot no sé quantes sucades a la llet 🙂

Deixa un comentari