Matí de costura col.lectiva

Tinc moltes coses pendents de penjar al blog però no trobo el moment de fer fotos, quin desastre!

Fa uns dies vam quedar 4 amigues per cosir. La idea era cosir la mateixa peça. En teoria jo era la “profe” quina por! Vaig triar un estoig perquè així cosíem cremalleres (jo he posat 3 cremalleres a la meva vida, així que ja veieu quina experiència més gran!) que sempre fa por però és més fàcil del que sembla.

Vaig triar aquest tutorial ja que em va semblar senzill i però quedava una bosseta/estoig prou resultona.

El dissabte en qüestió plovia a bots i barrals i va ser una aventura arribar fins la casa on havíem quedat carregada amb la màquina de cosir, teles, tisores, agulles i tots els trastos. Ens ho vam prendre amb calma i primer vam esmorzar, cafè, vam escampar totes les teles que teníem per triar i remenar… i finalment vam començar a tallar, posar agulles… i cosir!

taula

Com es pot veure, molt endreçades no som 🙂

 

Una de les participants no havia cosit mai amb una màquina de cosir, així que primer li vam donar un drap de cuina perquè ho provés. Però si ens guiem per com li va quedar l’estoig, ningú ho diria que era la primera vegada que usava una màquina de cosir.

I bé, aquest és el resultat!

 

els4

 

Pel que fa a les teles, el de dalt a la dreta porta dues teles de patch i a dins li va posar una mena d’entretela d’espuma. Una cosa rara que no havia vist mai però que era senzilla de cosir i li dóna molt de cos, que queda molt bé amb aquest model d’estoig. El de dalt a l’esquerra està fet sense entretela però les teles són lonetes, que també li donen cos.
El de baix a la dreta, que és el que vaig fer jo (gràcies Judit per la tela, m’encanta!!) està fet amb tela de pach l’exterior i l’interior és loneta prima. Té cos, però menys. Potser hagués calgut una entretela.
I l’últim són dues teles de patch i res més, pel que és el que ha quedat més “tou”. El tutorial porta entretela però nosaltres som així! 🙂

Són bonics aquests estoigs però pel meu gust tenen dos “problemes”. Primer que tot i anar forrats, les costures queden vistes a l’interior. Hauré de buscar un tuto per fer-los amb les costures amagades. El segon és que són minis! Fan menys de 20 cm de llarg, pel que no hi caben llapis o bolígrafs. Encara estem decidint què hi posarem a dins!! 🙂

9 pensaments sobre “Matí de costura col.lectiva

  1. Són molt monos tots! Si no és demanar massa, quin és el que va fer la noia que no havia cosit mai amb màquina?
    Idees per a omplir-los: copa menstrual més salvaslips de tela?, raspall de dents (potser plegable, ara mateix no sé què fa un raspall) i pasta de dents de mida viatge per a tenir a la feina? (ara mateix a mi m’aniria de conya un necesser per l’estil per a les dues coses que t’he dit però d’aquí a que trobi temps per a fer-ne…)

    • és el blau amb rodones per fora i ratlles blanques i negres per dins. Li va quedar genial!

      El tema mooncup i salvaslips ho havia pensat. A la feina el raspall de dents el tinc fixe. Amb conya dèiem que a partir d’ara ens hauríem de maquillar perquè només hi cap un pintallavis 🙂

      En tot cas, en penso fer més però més grans. Tant senzill com comprar una cremallera més llarga i fer els rectangles de tela més grans.

      I anima’t perquè es fan en un moment! Nosaltres vam estar tot el matí però perquè estàvem de xerrera. Jo crec que en menys d’una hora ho tens tot fet.

      • Jajajaja, en menys d’una hora! Ni de conya! Que sóc molt novata i sóc autodidacta, que cuso i tinc la Clara dançant pel voltant i que em toca refer unes quantes costures perquè em queden tortes… Si mai ho provo (per falta de temps, no de ganes) posaré el crono i ja et diré 😉

  2. A mi se m’acudia un Kit d’emergència homeopàtic. Els tubs i la pomada d’àrnica, un potet d’aloe vera i oli d’arbre de tè… Jo avui buscava una bosseta petita i he acabat agafant una antiga funda d’ulleres, hehe

  3. Quina bona idea això de trobar-se per cosir… jo també ho faig amb la meva amiga, l’altra ànima de “la pera” i passem unes tardes genials. A més n’estem aprenent juntes i és molt divertit.
    Raqueleta, és cert que és molt senzillet aquest estoig. Jo, que fa molts pocs mesos que cuso, n’he fet algun de semblant i queden molt bé.

  4. que macos! jo el que faig es tapar les costures amb beta. Tinc un tutorial al meu blog on pots veure els passos per fer-ho. De pas, ajudaran a donar mes cos a l’estoig, ja veuras que va be! ah! i gracies per participar en el meu srteig i seguir-me, ara jo tambe et segueixo 😉

    • Ostres, havia pensat això de la beta però no sabia com fer-ho. Ara em miro el teu blog a veure si ho trobo.

      I gràcies a tu pel sorteig i per haver-me descobert el munt de sortejos que es fan a través de SMS! Ja m’he apuntat a uns quants 🙂

Deixa un comentari