Scrambled Tofu

IMG_5512

Després de veure uns 10 videos de youtube amb receptes de “scrambled tofu” i veure que la majoria el preparaven de la mateixa manera, vam decidir fer un mix entre totes i el que teníem a la nevera. I la veritat és que ens va quedar un sopar d’allò més deliciós.

El “scrambled tofu” seria una mena d’ou remenat vegà, sense ou per suposat, i al món anglosaxó no es concep un bon esmorzar sense aquest plat (per això tenim youtube ple de receptes).

Hi ha un parell d’ingredients “estranys”. Un és al sal “kala namak”. És una sal de color negre de l’Himalaia (NO és aquella sal rosa de l’Himalaia que ara s’ha posat de moda) que té molt sofre i per tant fa aquella olor caracter´tstica d’ou podrit però que al posar-la en petites quantitats ens dóna un gust que pot recordar a l’ou. Evidentment no és necessària. Li podeu posar sal normal. El segon ingredient estrany és el llevat nutricional. És un producte similar al llevat de cervesa pel que fa a l’aspecte però l’orígen no és el mateix, ni tampoc el preu ja que el llevat nutricional és més car. Li dóna un cert regust a formatge que jo crec que en aquesta recepta es nota bastant. Si no en teniu podeu posar llevat de cervesa, o cap dels dos però llavors us recomano condimentar-ho una mica més perquè no quedi massa sosso.

Después de ver unos 10 videos de youtube con “scrambled tofu” y ver que la mayoría lo preparavan de la misma forma nos decidimos a hacer un mix entre todas y lo que teníamos en la nevera. Y la verdad es que nos quedó una cena de lo más deliciosa.

El “scrambled tofu” sería una especie de revoltillo vegano, sin huevo por supuesto, y que en el mundo anglosajón constituye una pieza fundamental de un buen desayuno (por eso tenemos youtube lleno de recetas) .

Hay un par de ingredientes estraños. Uno es la sal “kala namak”. Es una sal de color negro del Himalaya (NO es aquella sal de color rosa de Himalaya que ahora se ha puesto de moda) que tiene mucho azufre y por lo tanto aquel olor característico a huevo podrido, pero que al ponerla en pequeñas cantidades en la comida le da cierto sabor a huevo. Evidentemente no es necesaria, le podéis poner sal normal. El segundo ingrediente “raro” es la levadura nutricional. Es un producto parecido a la levadura de cerveza en aspecto y hasta cierto punto en sabor, pero el origen no es el mismo y la levadura nutricional es bastante más cara. Le da cierto sabor a queso, que yo creo que en esta receta se nota bastante. La podéis sustituir por levadura de cereveza o por nada, pero en este caso os recomiendo condimentarlo más para que no quede demasiado soso.

IMG_5511

Ingredients

  •  1 bloc de tofu (nosaltres hem fet servir el del Mercadona)
  • 1 cullerada (sopera) d’all en pols
  • 2 cullerades soperes de llevat nutricional
  • 1 cullerada sopera de ceba en pols
  • 1 ceba mitjana tallada en trossets petits
  • 1/2 got (uns 125ml) de llet de soja sense sucre
  • 1 culleradeta de postres de sal kala namak (o sal normal)
  • 1 polsim de cúrcuma en pols (és per donar-li un toc de color, si ens passem tindrà molt gust de cúrcuma)
  • pebre al gust

Ingredientes

  • 1 bloque de tofu (nosotros usamos el de Mercadona)
  • 1 cucharada (sopera) de ajo en polvo
  • 2 cucharadas soperas de levadura nutricional
  • 1 cucharada sopera de cebolla en polvo
  • 1 cebolla meiana cortada en trozos pequeños
  • 1/2 vaso (unos 125 ml) de leche de soja sin azúcar
  • 1 cucharadita de postre de sal kala namak (o sal normal)
  • 1 pellizco de cúrcuma en polvo (es para darle un toque de color, si nos pasamos tendrá mucho sabor a cúrcuma)
  • pimienta al gusto

Esmicolem el tofu amb les mans o aixafant-lo amb una forquilla.

Sofregim en una paella amb una mica d’oli la ceba crua. Quan es comenci a dorar hi afegim el tofu emicolat. Anem remenant perquè no s’enganxi uns 5 minuts més. Hi afegim la resta d’ingredients i seguin remenant 2 o 3 minuts. La llet la tirem per donar-li una textura més “sucosa”. Si veiem que s’evapora tota i ens queda molt sec li podem afegir una mica més de llet.

Ho treiem i es serveix calent, amb una mica de pa amb tomàquet 🙂

Desmenuzamos el tofu con las manos o con un tenedor.

Sofreímos en una sartén con un poco de aceite la cebolla cruda. Cuando empiece a dorarse le añadimos el tofu. Vamos removiendo todo el rato para que no se pegue, unos 5 minutos más. Le añadimos el resto de ingredientes y seguimos removiendo 2 o 3 minutos. La leche la usamos para darle una textura más cremosa. Así que si vemos que se evapora demasiado y nos queda muy seco le podemos añadir un chorrito más.

Lo sacamos del fuego y lo servimos caliente con un poco de pan con tomate 🙂

IMG_5515-0

Aquesta recepta és de les que admet moltes variacions. He vist que li tira tomàquet en daus, i jo penso que li pot quedar bé xampinyons, carbassó… Si en feu alguna variació o ja l’havíeu fet abans, explique-nos la vostra recepta!

Esta receta es de las que admite muchas variaciones. He visto quien le añade tomate en dados, y yo pienso que le puede quedar muy bien unos cuantos champiñones, calabacín… Si hacéis alguna variación o ya la habíais hecho antes, ¡explicadnos vuestra receta!

2 pensaments sobre “Scrambled Tofu

Deixa un comentari