Semana temática del Cuarto de Costura

Hilos y Más ha organitzat al seu blog una “Setmana temàtica de l’habitació de costura”.

Si passeu per aquí veureu les 5 entrades que ha publicat amb diferents idees i fotos i aquí hi ha un “link party” amb idees d’altres blogueres.

Jo m’he animat a fer una entrada explicant com ho tinc jo.

Aviso: sóc bastant desendreçada, tinc poc temps per cosir i no m’agrada “perdre’l” deixant-ho tot mono 🙂

Hilos y Más ha organizado en su blog una “Semana temática del cuarto de costura”.

Si pasáis por aquí veréis las 5 entradas que ha publicado con diferentes ideas y fotos y aquí hay un “link party” con ideas de otras blogueras.

Aviso: soy bastante desordenada, tengo poco tiempo para coser y no me gusta “perderlo” dejándolo todo bonito 🙂

IMG_4191

Des de que tinc taula de costura cuso molt més perquè em permet cosir ni que sigui 5 minuts i deixar-ho tot tal qual. Abans havia de muntar la màquina i treure els trastos cada vegada.

Tinc aquesta taula de l’Ikea, molt barata, amb les dues màquines al damunt, una al costat de l’altra.

Aquests calaixets em van molt bé per guardar coses petites. Vaig canviant però ara hi tinc les agulles, els estris de marcar, les tisores, talla-fils, máquines de biaix, tira de zigzag…

Les caixes de catró que veieu al costat estan plenes de retallets de tela de patch. En dues hi ha més o menys Fat Quarters i en les altres mini-mini-retallets. Necessitaria 8 edicions del “Adiós Retales” que fa Mi Rincón de Mariposas cada any i encara me’n sobrarien 🙂

Desde que tengo la mesa de costura coso mucho más porque me permite coser ni que sean 5 minutos y dejarlo todo tal cual. Antes tenía que sacar la máquina y todos los trastos cada vez.

Tengo esta mesa de Ikea, muy barata, con las dos máquinas encima,  una al lado de la otra.

Estos cajoncitos me van muy bien para guardar cosas pequeñas. Voy cambiando según necesidades de espacio pero ahora tengo las agujas, herramientas de marcar, tijeras, corta-hilos, máquinas de hacer bies, piculina…

Las cajas de cartón que véis al lado están llenas de retalitos de tela de patchwork. En dos hay retales más o menos Fat Quarter y en las otras mini-mini retales. Necesitaría 8 ediciones del “Adiós Retales” que organiza Mi Rincón de Mariposas cada año y todavía me sobrarían 🙂

IMG_4192

També guardo tots els pots i caixes que trobo i les faig servir per guardar les cintes, canilles, FOE, cremalleres… I sí, aquesta caixa de cartró està tooota plena de fils!! Aprofito quan trobo alguna oferta als Encants i compro bobines de 4 en 4 per la over, a part de bobines més petites dels xinos en més colors. Els rotllos que veieu són elàstic i cinta per les nanses de les bosses, que també compro a l’engrós als Encants.

También guardo todos los botes y cajas que encuentro y los utilizo para guardar cintas, canillas vacías, FOE, cremalleras… Y sí, esta caja de cartón está tooooda llena de conos de hilo! Aprovecho cuando encuentro alguna oferta en Els Encants y compro bobinas de 4 en 4 para la over, aparte de bobinas más pequeñas de los chinos en más colores. Los rollos que véis són elástico y tiras para bolso que también compro a lo grande en Encants.

IMG_4194

Els snaps i botons els he posat en aquesta caixa de ferreteria i em va bastant bé.

Los snaps y botones los he puesto en esta caja de ferretería y me va bastante bién.

IMG_4197

Per les teles em vaig comprar aquest moble (estanteria Billy de l’Ikea, amb porta) i les tinc més o menys classificades, però de tant en tant haig de buidar-la i tornar-les a endreçar. A dalt hi tinc coses “rares” com hule, feltre…, al mig patchwork, que és sempre un caos perquè com que les teles ocupen menys i també en compro retalls més petits n’hi ha moooooltes (hauria de trobar una caixa o algun lloc on les veiés totes millor), al mig polar, franela i tovallola, més avall hi ha un calaix amb puny i als dos de baix tinc coses variades com lli, texà, loneta…

Para las telas me compré este mueble (estantería Billy de Ikea, con puerta) y las tengo más o menos clasificadas, pero de vez en cuando tengo que vaciarlo y volver a ordenar. Arriba tengo cosas “raras” como hule, fieltro… en medio patchwork, que siempre es un caos ya que como las tela socupan menos hay muuuchos retales (tendría que encontrar una caja o algún sitio donde se vieran todas mejor), en medio polar, franela y rizo, más abajo puño y los dos de abajo también un poco variado como lino, tejano, loneta…

IMG_4193

També faig servir caixes de plàstic (dels xinos) per la tela de samarreta. Les classifico per llises, estampades i una caixa per retalls petits (per fer aplicacions, mànigues, butxaques…)

També tinc un calaix ple de roba per reciclar i teles de dessuadora i alguna de punt en un prestatge. Les teles m’invaeixen i al final em faran fora de casa!! No us passa a vosaltres?

Per últim els patrons, els tinc en dos arxivadors (un d’adult i un per infantil) i cada patró el poso en una funda transparent, amb una etiqueta identificant-lo.

Pel que fa a la Ottobre el que faig és comprar una carpeta blava d’aquestes senzilles per cada revista i dins hi poso la revista, les fulles de patrons i en subcarpetes cada patró que he calcat indicant la talla, model i revista (i en les peces calcades també hi poso tota la informació per si algun dia se’m barregen)

También utilizo cajas de plástico (de los chinos) para la tela de camiseta. La clasifico entre lisas, estampadas y una caja para retales pequeños (para aplicaciones, mangas, bolsillos…)

También tengo un cajón lleno de ropa para reciclar y tela de sudadera y algo de punto que no me cabe en una estantería. Las telas me invaden y al final me echarán de casa!! ¿no os pasa a vosotras?

Por último los patrones los tengo en dos archivadores (uno de adulto y uno infantil) y cada patrón lo pongo en una funda transparente, con una etiqueta que lo identifica.

Respeto a la Ottobre lo que hago es comprar una carpeta azul de esas sencillas para cada revista y dentro pongo la revista, las hojas de los patrones y subcarpetas para cada patrón que he calcado indicando la talla, modelo y revista (y en las piezas calcadas también pongo toda la información por si algún día se me mezclan).

IMG_4196

I això és tot. Espero que no us hagueu espantat 🙂 Pot semblar una mica caos però realment tot té un lloc i trobo les coses ràpid.

I vosaltres, us animeu a explicar com endreceu les coses?

Y esto es todo. Espero que no os hayáis asustado mucho 🙂 Puede parecer un poco caos pero realmente todo tiene un sitio y encuentro las cosas rápido.

Y vosotr@s, os animáis a contar como ordenáis vuestro cuarto/rincón de costura?

Anuncis

4 pensaments sobre “Semana temática del Cuarto de Costura

  1. Creo que tenemos la misma mesa 😉
    El rincón de costura da la vida, a veces son literalmente 5 minutos jiji pero es que rinde tantísimo!! y no creo que lo tengas desordenado, lo veo bastante intuitivo ❤

  2. Quina enveja! Tens un munt d’espai i teles!!! Jo des que he perdut el meu ‘despatx’ en favor d’un espai homeschooler pels nens, se m’ha reduit molt l’espai…. ara tinc un raconet del que era el despatx del meu home, i com que a sobre la meva màquina és de les antigues que va amb moble i tot…. se’m menja molt d’espai…. jo “l’alijo” de teles les guardo a sota el llit en caixes. jiji Algun dia m’hauràs de fer un tour pels encants, jo hi vaig anar i no vaig saber trobar res interessant… suposo que deu ser una mica de sort tot plegat, oi?

Deixa un comentari

