Pantalons “corte cruzado con botones”

L’altre dia ja us vaig ensenyar uns pantalons “sarouels” que vaig fer utilitzant un patró del blog Para Mi Peque Con Amor.
Però encara en tenia uns altres pendents, els “Pantalones de corte cruzado con botones” (a l’enllaç hi ha el patró i un tutorial).

Dalt

Encara no estaven acabats 🙂 Faltaven els botons i passar la goma per la cintura

 

El patró que ha penjat l’autora és talla 110cm. El meu fill medeix uns 100cm així que vaig tirar pel dret i vaig imprimir el patró escalant al 90%. Li han quedat genials (d’ample, de llarg…)
He fet servir una pana fina (a vegades en diuen micro-pana) que vaig comprar a Ribes i Casals molt barata. I per fer la butxaca de davant he utilitzat una loneta vermella que tenia per casa.
Els punys vermells dels camals són de La Pantigana i els de la cintura de Cal Joan. Aquest el vaig posar massa ample i vaig decidir passar-li una goma per dins perquè sinó li queien.

punys

Els punys dels baixos, la butxaca i els repunts en vermell li donen un toc de color.

A més he estrenat la overlock! Vaig cosir tots els laterals amb overlock però per algun problema se m’obre la costura (la tensió?), així que després ho vaig repassar amb la màquina normal. He de seguir investigant el funcionament de la overlock, però com a mínim els pantalons han quedat fantàsticament sobrefilats 🙂

IMG_1384

Estrenant la overlock. Encantada de no haver de sobrefilar a mà 🙂

També vaig voler fer alguns repunts amb fil vermell, per donar un toc de color als pantalons. A la costura del darrere vaig intentar fer dues passades paral.leles per intentar imitar l’efecte de l’agulla doble però va ser una mala idea, ja que no se’m dóna massa bé això de cosir en línia recta 😉 Tot i això he estat investigant i sembla ser que la majoria de màquines de cosir accepten agulla doble encara que no tinguin una tecla específica per aquesta funció. Ho hauré de provar… o aprendre a cosir línies paral.leles 🙂
Per últim els botons, que els vaig cosir un cop estrenats, els vaig comprar a una tenda alemanya (a través de la web de Dawanda) on he fet una comanda important de tela de punt que espero que properament comenceu a veure per aquí convertida en samarretes.

sencers

Aquesta foto és una mica xunga, ho reconec, però és la única que tinc on surten sencers, El color queda raro per culpa del flaix, i la cintura arrugada per la goma, però posats queden bé.

I bé, que estic encantada amb els pantalons. M’agrada molt com són, com li queden al Bernat, el detall del davant creuat, la butxaca…
Així que en faré més segur. Uns de texans com a mínim, que ja tinc la tela comprada.

