Pastís de poma

Visca la tardor i tots els plats que duguin poma cuita!! 🙂

La recepta d’avui és ben senzilla, una conseqüència de que el fruiter habitual vengués bosses de 2 quilos de poma (una poma petita, verda, bastant àcida… perdoneu però vaig fatal amb els noms de les varietats) a bon preu.

Total, que tenia unes 15 o més pomes per casa, una tarda de diumenge fosca i freda i un fill al que li encanta fer pastissos.

La recepta d’avui és ben senzilla, i és una adaptació d’aquesta del blog Directo al Paladar.

foto 4

Ingredients

-4-5 pomes per fer la compota

-100 o 150 gr de sucre per la compota

-canyella

-una làmina de pasta de full (vegana en el nostre cas)

-4 o 5 pomes tallades en làmines

-una mica de sucre per posar pel damunt del pastís

Elaboració

Primer hem de fer la compota. Fa temps ja us en vaig penjar una recepta, amb fructosa, i sense aigua.

Ahir ho vaig fer seguint la recepta que us he posat, amb alguna adaptació (bàsicament, posant-ho menys sucre).

Es posa el sucre (uns 100 gr) i 250 ml d’aigua al foc. Ho anem remenant fins que bulli. Hi afegim la poma (la de la compota) pelada i tallada em trossets i una mica de canyella. Ho remenem un moment i ho tapem. Ho deixem a foc mig uns 30 minuts (jo ho anava remenant de tant en tant).

Mentrestant podem anar pelant i laminant les altres pomes.

foto 2

Quan la compota ja està feta, amb una forquilla aixafem una mica la poma perquè no quedin els trossos. Ho podem passar pel minipimer però crec que no cal.

Estenem la làmina de pasta de full, la cobrim de compota i pel damunt hi posem els talls de poma. Jo intento posar-los ben apretats, que quedi tot cobert però sense sobreposar-los. Hi tirem una mica de sucre pel damunt.

Encenem el forn a 190ºC i quan estigui calent hi posem el pastís entre 30 i 40 minuts (anem mirant fins que veiem que la massa està daurada).

Si volem, quan estigui fred, el podem pintar amb melmelada d’albercoc o com vaig fer jo amb un preparat que tenen al LIDL (suposo que en altres súpers també) per pintar pastissos de fruita (és bàsicament pectina, que es barreja amb aigua i sucre, s’escalfa i fa un líquid espès)

Comentaris

La compota de poma és molt senzilla de fer.  Amb aquestes quantitats n’hi ha justa pel pastís, però podem aprofitar per fer-ne més i la resta la guardem.

Aquest pastís ha de quedar genial amb gelat de vainilla. Va ser fer-ne una mossegada i venir-me el gelat de vainilla al cap 🙂

Es pot simplificar i fer el mateix pastís però sense compota. Jo ho he fet altres vegades i queda bo. I amb un moment tens un pastís fet. Però la veritat és que la compota li dóna el toc genial.

I la pregunta: sabeu si es pot fer conserva de compota? o té poc sucre? Si la poso en pots i els faig el buit bullint-los, em durarà? 🙂

Anuncis

5 pensaments sobre “Pastís de poma

Deixa un comentari

