Calcetes de la MsMSW

Tant cosir pels nostres fills i filles, tants patrons, tutorials i Cosim Plegades de pantalons, abrics, dessuadores, peücs, sacs, gorros i de tot infantils, ja ve de gust que algú organitzi alguna costura per nosaltres.

Doncs La Pantigana ha organitzat un Cosim Plegades “periòdic” al que ha anomenat MsMISIMA SEW WEEK, que consisteix en cosir, cada mes, alguna cosa per nosaltres.

La proposta d’aquest més han estat unes calcetes que ha organitzat a mitges amb l’autora del blog Pandilleando.

Al tutorial hi ha 2 versions per fer les calcetes a partir del patró que ens han enviat: rematant amb FOE (biaix elàstic), amb biaix de samarreta o amb una goma elàstica cosida per dins (queda amagada).

Però ahir al matí quan em vaig posar a fer les calcetes vaig tenir una inspiració. Recordo que fa anys tenia unes calces de banyador que estaven fetes amb dues teles. No arribaven a ser reversibles perquè alguna costura quedava vista però m’agradaven i vaig decidir que provava de fer-ho així.

foto 4

Per tant, vaig tancar els tutorials i vaig improvitzar. Vaig estar pensant en com fer-les reversibles del tot però no acabava de veure per on havia de deixar el forat per girar-les… Suposo que per la costura de les ingles però no sabia si les dues o una i tampoc sabia si després em quedaria bé quan tanqués la costura, així que ho vaig deixar estar.

Us explico una mica com les he cosit, per si algú ho vol fer igual.

foto 1

Em vaig limitar a tallar dues calcetes, una amb la tela exterior (de ratlles) i una amb la interior (verda). Per tant no vaig tallar la peça de reforç. Vaig unir les dues peces de cada calceta i llavors les vaig posar una damunt de l’altra, cares bones enfrontades, i vaig cosir tot el voltant amb puntada zigzag excepte un lateral (a les fotos es veu).

foto 3

Les vaig girar, i vaig cosir les dues costures laterals per “montar” les calces. I ja està!!

Me les he provat i queden bé, no cauen a pesar de no portar goma.

En el meu cas trobo que queden molt baixes de cintura. Potser  aniria bé afegir-hi algun cm perquè pot ser que amb aquesta manera de cosir es perdi més tela que si hi poses un FOE o similar, o potser és que el patró és així.

Per les que em coneixeu, vaig cosir el patró 42-44 i em va genial.

I el millor de tot és que es cusen en un moment! En faré més!!

 

Les teles són dels Encants. A 1 i 2 euros el metre, així que aquestes calcetes m’han costat potser… 2o cèntims? 🙂

3 pensaments sobre “Calcetes de la MsMSW

Deixa un comentari

