Pastís de plàtan i xocolata

La meva balança de cuina ha petat. Es va morir un dia a mitja recepta de brownie. Bé, no va morir, marca el que vol i quan me’n vaig adonar enlloc dels 300gr de farina que porta el brownie en devia d’haver posat gairebé 500!!! En fi, aventures de la cuina (i vam tenir brownie per dies, per suposat!)

Ahir a l’hora de l’esmorzar el Bernat va enfadar-se perquè no hi havia pastís (que tampoc en fem tants, ni n’hi ha sempre, però li va agafar per aquí), així que a la tarda en vaig fer un.

Sóc molt desastre fent pastissos (aquests senzills, tipus coca) perquè els faig bastant a ull, adaptant receptes, i mai m’apunto el que faig, i quan queden bons, no el puc repetir! Així que aquest el penjo al blog i així el podré tornar a calcular.

foto 1

Dos “avisos per a navegants” abans de la recepta:

1.-Si sou una d’aquestes persones que necessita tenir les receptes amb els grams exactes de tot… millor que no seguiu llegint, he he (ja us he dit que no tinc balança).

2.- Com sempre intento fer pastissos el més sans possibles, amb poc sucre i pocs greixos. Si seguiu la recepta tal qual potser us sobtarà el gust poc dolç que té.

Ingredients

(surt un pastís petit, també es pot posar en motllos de magdalena o similar)

  • 3 cullerades soperes plenes (amb muntanyeta) de farina d’arròs
  • 4 cullerades soperes de farina integral
  • 1 plàtan madur
  • 4 cullerades soperes d’oli d’oliva
  • 1/2 sobre de llevat tipus Royak
  • 5 cullerades de xarop d’Atzavara (o sucre o similar)
  • trossets de xocolata, al gust
  • 1/2 got (dels de “nocilla”, d’uns 240ml) de llet de soja (o altra beguda vegetal, llet…). En el meu cas la llet és dolça, si la que li poseu no ho és, potser podeu posar una mica més de sucre.

Elaboració

Barregem tots els ingredients. Jo els vaig anar posant en l’ordre de la llista, remenava una mica amb una cullera i posava el següent. El plàtan s’ha de posar aixafat amb una forquilla o el minipimer.

Posem el forn a escalfar, a 200 o 210 graus. Quan està calent hi posem el pastís (la massa dins el motllo que volguem) i baixem la temperatura a 190 graus. A partir dels 20 minuts (si l’hem posat en motllos de magdalenes, abans) el punxem amb un escuradents i si surt sense restes de massa, ja està fet.

foto 2

Comentaris

He descobert que la farina d’arròs li aporta esponjositat al pastís. Si es fa només amb farina d’arròs (algun n’he fet, quan he necessitat un pastís sense gluten) es trenca molt. Per això vaig decidir barrejar les dues farines. En tenen, per exemple, al Mercadona, bastant barata.

Queda un pastís bo per esmorzar, per sucar a la llet etc. Té molt gust de plàtan i és poc dolç. Si el plàtan no us fa massa el pes, es pot substituir per poma (ratllada en cru o compota de poma) que també lo aportarà dolçor.

Anuncis

4 pensaments sobre “Pastís de plàtan i xocolata

    • ah que la Th pesa els aliments, no? ho puc plantejar així, em compro una balança que a més de pesar…cuina!!! 🙂
      Vaig a obrir un verkami 🙂

      (vaig fer brownie per 10 l’altre dia pq em vaig adonar que havia posat com el doble de farina i clar, ves afegint més cacao, més llet… jiji)

Deixa un comentari

