Necesser de vinil

Fa temps vaig tenir una genial idea, fer una bossa de platja per ma mare. Bé, sincerament, no sé si vaig descobrir que hi havia una tela que es deia vinil, i com que la volia provar vaig pensar un projecte per fer, o vaig voler fer una bossa de platja i a conseqüència d’això vaig haver de comprar vinil. Oi que també us passa això? 🙂

Bé, el tema és que fa molt temps vaig comprar dues yardes de vinil a Bobofab. La veritat és que mai havia cosit, ni tant sols tocat, el vinil. Sabia que era tela impermeable i poca cosa més. Bé, per si algú no ho sap, és això, una tela impermeable, de textura plasticosa per davant i per darrere té com una làmina enganxada. No és tant gruixuda i rígida com un hule. I a diferència del pul, no té textura de roba. Veieu quantes coses he après en un any de passejar-me per blogs i tendes online? ha ha!

Vaig pensar que començar primer per la bossa era una mica agosarat. No volia cagar-la i haver de llençar tela. I a més a més el vinil, quan el cuses, ja no ho pots descosir perquè queden els forats de l’agulla marcats :-/ Així que em vaig decidir per fer un necesser, en principi com a complement de la futura bossa de platja. El necesser tanca amb snaps i no amb cremallera perquè ma mare diu que amb la sal del mar, si està tot l’hivern sense obrir el necesser de platja, se li queda la cremallera encallada i l’ha de posar en aigua calenta per poder-la obrir (us passa? jo sóc testimoni de que amb el de ma mare sí que passa). Total, que vaig pensar a tancar-ho amb snaps i estalviar-nos problemes!

Bé, primera dificultat: no es poden fer servir agulles de cap, perquè com ja he dit, queden marcats els forats. Aquesta era fàcil. Pinces d’estendre i au. També serveixen clips pel cabell, o pinces més petites, cinta adhesiva…

IMG_0219

Segona dificultat: si cuses pel dret (és a dir, tenint la “cara bona” tant a dalt com abaix) cap problema.

Però si cuses del revés (amb les cares bones tocant-se) allò no avança. Té una textura molt estranya per darrere i no lliscava de cap manera. Solució? doncs ja ho veieu, paper de WC! Bo, bonic i barat 🙂

IMG_0223

A la foto no s’aprecia però en vaig haver de posar a dalt i a baixa, de paper de WC…

Té la seva dificultat, perquè si la tela és clareta, com en aquest cas, no es veu gaire on acaba i per tant no saps per on cuses. Suposo que hi ha altre ssolucions com el paper de seda que és més transparent, però jo no en tenia.

IMG_0225

Es cus, després s’arrenca i amb una mica de paciència es va traient el que queda més enganxat a la costura. Al final no ho vaig provar, però donat que la tela és impermeable, havia pensat posar-ho en aigua a veure si es desfeia sol i marxava…potser quan faci la bossa ho provo.

IMG_0224

Bé, després de totes les aventures, crec que no va quedar malament el resultat. Té la gran avantatge que és una tela que no desfila i no cal sobrefilar, ni fer costures amagades etc.

IMG_0226

A a foto està tancat amb una pinça perquè em vaig endur la màquina de vacances però no els snaps, i vaig voler aprofitar la bona llum i la buganvilia per fer-li la foto, encara que no estigués acabat del tot.

Segueiso tenint les dues iardes de vinil pràcticament senceres. Primer faré algun altre estoig o necesser amb cremallera i després em llenço a l’aventura de la bossa de platja! (espero acabar-la abans de l’estiu vinent).

Si algú vol fer un estoig semblant: és un retall de vinil de 12′ per 18′ (sí, polzades, no sé si a les fotos s’aprecia però el regle que tinc és en polzades). Fem la vora pels extrems de 12′, ho dobleguem per la meitat i cosim els laterals. Si volem que la base sigui plana,ho fem com en aquest tutorial (per cert el tutorial de l’enllaç és per fer un estoig amb cremallera amb hule o vinil, de Rojo Ababol, molt recomanable). Posar snaps i ja està.

5 pensaments sobre “Necesser de vinil

  1. Molt bona explicació per les que no ens atrevim amb noves textures. Per cert, tu creus que les Cortines de dutxa que ara es fan tan finetes se semblen al vinil?…es que veig cada estampat tant xulo¡¡¡

    • Crec que les cortines de dutxa no són exactament vinil (o com a mínim no són com el meu vinil) però tenen una textura i consistència molt semblant. I fa pinta que hauràs de fer algun invent amb paper de WC o el que sigui per cosir… fan pinta relliscosa!! 😉 Si ho proves ens ho expliques!

Deixa un comentari

