Bossa d’ocellets

Recordeu que fa uns dies vaig fer una bossa, en teoria pensant en quan anem amb el Bernat i portem més “trastos” però al final l’he fet servir a diari. Pels dies que, per feina, porto papers, carpetes, el dinar etc em va de conya, però en canvi hi ha molts dies que vaig amb el moneder, les claus i un paquet de mocadors i m’hi perdo allà dins.

Així que vaig decidir fer-ne una de més petita. Tenia un retall d’aquesta loneta que havia “xoriçat” a una amiga. M’encanten les lonetes per fer bosses, estoigs etc. Normalment t’estalvies l’entretela i la peça queda prou rígida. L’únic inconvenient és que es desfilen bastant però tallant amb tisores de zigzag i deixant un marge generós a l’hora de cosir, es soluciona.

canto1

Per dins li he posat una tela blava primeta.

2013-05-23 18.02.13

Realment són dos rectangles de tela exterior i dos de tela interior. Els he cosit entre ells per 3 costats (per separat la loneta i la tela blava), els he posat un dins de l’altre i he posat biaix negre a dalt per rematar i evitar-me fer costures extres o invents estranys perquè quedin amagades les costures.

Aquest no té butxaques, en volia fer una exterior amb cremallera però a l’hora de triar el lloc vaig veure que trencaria els dibuixos i no quedaria bé. I per tancar uns snaps negres.

2013-05-23 18.02.35

Es cus en 1 hora com a molt.

I un extra per les expertes costureres. Tinc un problema amb la tensió de la màquina. Cosint amb tensió a zero em queden els punts com si hi hagués massa tensió. Si poso la tensió a 1, a 2 etc encara és pitjor.

Mireu aquest zig-zag en taronja El que està bé és el fil del darrere. El “raro” és el fil de dalt. Si cuso amb punt recte el fil de dalt queda totalment recte i surt una mica el fil de sota. He canviat agulla, enfilat de nou, canviat el fil… com ho puc solucionar? idees? (no val “compra’t una màquina de veritat!” je je)

zigzag

Anuncis

6 pensaments sobre “Bossa d’ocellets

  1. M’encanta aquesta bossa! La bossa en sí i la tela 🙂 . A veure si algú et pot ajudar amb això del punt zig-zag. Estaré al cas per si m’hi trobo!

  2. És el que t’anava a dir, potser has de canviar la tensió de baix i no la de dalt. Potser està un pèl massa fluixa. A vegades segons el tipus de fil, a mi també em fa el tonto amb la tensió…

Deixa un comentari

