Pintar

Al Bernat li encanta pintar.

2012-08-07 09.44.45

Foto de l’estiu passat. Va acabar molt més ple de pintura que a la foto 🙂

 

A casa tenim pintures de dits i diferents estris (pinzells de diferents tamanys, esponges, fins i tot una mena de pinzell d’un pot de tiny de cabells!). I tenim paper d’embalar (un més estret que el “normal”) per poder oferir-li una superfície gran. També hem reciclat un munt de cartells antics, dels que no són amb paper setinat 🙂

2013-05-23 19.50.05

Aquests són els estris que tenim per pintar…i les mans!

 

Les pintures estan guardades no massa a la vista, per una qüestió de poc espai. Però ell ho sap perfectament i sovint demana de pintar. Llavors decideix si vol pintar a la taula (que vol dir que el paper serà més petit), al terra on posem una tira llarga de paper enganxada amb celo perquè no es mogui o amb el paper enganxat a la paret, així pot pintar dret.

Triem també els colors (els pots de pintura són grans i en posem una mica en una tassa o pot més petit), agafem tots els pinzells i a pintar!

Jo intento posar-me en un segon pla i observar. És una passada veure com gaudeix. Últimament mentre dibuixa parla i fa veus diferents barrejant joc imaginari i pintura. A vegades em demana que pinti amb ell. Llavors intento fer el mateix que ell. Agafo un pinzell, suco i intento fer línies i traços “sense sentit”, sense intentar dibuixar res concret ni que quedi “bonic”. Que difícil és!! Me n’adono de com de condicionada estic per l’estètica i per la típica pregunta de “què dibuixes?”.

2013-05-23 19.49.00

La paret del menjador. A mi m’encanta!
(i propaganda subliminal de L’Accent 🙂 )

 

Diria que no ho vaig explicar. Quan el meu fill va començar a tenir cert interès per dibuixar nosaltres dibuixàvem amb ell i li dibuixàvem coses concretes (persones, animals…). Això va fer que el Bernat volgués dibuixar el mateix que nosaltres, que evidentment no podia, s’enfadava i al final l’estona de dibuixar es va convertir en nosaltres dibuixant el que el Bernat ens demanava. Quan ens en vam adonar de la situació, mica en mica vam aconseguir “desfer-la” i deixar d’intervenir i des de fa un temps el Bernat realment gaudeix dibuixant, pel fet de dibuixar. Fa ratlles, taques, estripa el paper, enganxa gomets, barreja ceres, llapis, pintura… fa el que vol, i s’ho passa genial!

Des de fa uns dies, a vegades, i només a vegades, dibuixa alguna cosa i diu que és un cocodril (per posar un exemple que em deia l’altre dia). Suposo que mica en mica se’n va adonant, que pot “representar” la realitat mitjançant el dibuix, però aquesta vegada és al seu ritme.

Tampoc li hem dit mai com ha d’agafar les coses ni amb quina mà. No fem comentaris si s’embruta (el sabó d’oli i l’aigua calenta ho treuen TOT i sinó, mala sort!) o embruta el terra (ja el fregarem!), si pinta amb les mans o decideix que avui la superfície de dibuix és el seu cos.

I últimament ens està decorant les parets de casa! Aquí sí que hem posat algun límit en l’espai: que no pinti bastiments ni mobles. I m’encanta com queda!

I res, jo que odio dibuixar, que em considero negada per les manualitats i que sempre he pensat que no tinc gens de creativitat, em fa molta enveja veure’l pintar així i crec que un dia em prepararé jo una tira ben llarga de paper i una mica de pintura… i a veure què surt!

Anuncis

5 pensaments sobre “Pintar

  1. Quin artista que tens a casa! És genial que puguin desplegar la seva creativitat. Quant més espai millor. I nosaltres sovint ens hi afegim 😀
    (Molt bé això de tirar publicitat de l’Accent jejeje)

  2. I jo que quan he vist l’accent pensava que feies com nosaltres, que els plecs d’accents que queden antics al casal (i cartells) els utilitzem per posar al terra perquè no l’embrutin. Però hem sembla molt bé que sigui propaganda subliminal.

Deixa un comentari

