Taboulé

Avui una recepta fàcil. Però és que m’encanta i feia mesos que no en menjava!!

Me la vaig fer dissabte per dinar, aprofitant que va sortir una mica el sol i no feia tant fred (jo el taboulé me’l menjo a “temperatura ambient”, tot i que suposo que es pot escalfar si us ve més de gust).

Per cert, avís: segurament aquest plat ni tant sols pot ser considerat com a “taboulé”. De les mil variants que hi deu haver a cada regió o a cada família, és possible que ningú el faci com jo. És més, diria que no es fa amb cuscús sinó amb bulgur. Però a mi m’encanta aquesta recepta 🙂

Ingredients (per dues persones)

  • 1 got ple de cuscús
  • 1 got d’aigua
  • mig carbassó
  • mig pebrot vermell
  • dos alls tendres (opcionals)
  • un grapat de panses

Elaboració

Tallem el carbassó i el pebrot en dauets petits. Els alls tendres a rodanxes i ho sofregim tot. Normalment no hi poso alls tendres però aquest cop en tenia a la nevera. Se li pot posar un all ben picat, all en pols, o res.

2013-03-01 20.36.00

Mentrestant posem l’aigua a bullir i el cuscús en un bol. Quan l’aigua bull la tirem damunt el cuscús i ho tapem amb un plat o tapa. Ho deixem reposar 15-20 minuts i ja estarà fet (el cuscús es fa posant el mateix volum d’aigua que de cuscús).

2013-03-01 20.48.272013-03-01 20.37.062013-03-01 20.37.32

Quan les verdures estan ben fetes apaguem el foc. Destapem el cuscús i amb una cullera el remenem una mica per “desenganxar” els grans. Hi afegim les verdures, el grapat de panses, oli, sal i una mica de comí.

2013-03-01 20.50.32

A vegades hi poso pastanaga crua a trossets, M’agrada el contrast cru/cuit, o tou/dur. També se li pot posar la pastanaga bullida, pebrot verd, tomàquet (cru, a dauets), olives negres, julivert (cru), un raig de llimona… Jo crec que queda bé amb tot.

Anuncis

3 pensaments sobre “Taboulé

Deixa un comentari

