Samarreta amb la B de Bernat (tutorial?)

Així li diem a casa a aquesta samarreta 🙂
Vaig veure fa temps en un blog (ara no el trobo!! segueixo buscant…) que utilitzaven aquesta tècnica per fer una samarreta amb un número gegant a l’esquena i vaig pensar que algun dia la faria servir.

Vaig fer una B perquè últimament està molt interessat en buscar la seva inicial, les nostres, les dels avis… a tot arreu on anem! El dia de la vaga general buscàvem B de Bernat, R de Rafa (son pare) i “la lletra de la mama” (J) a totes les pancartes XD. Aquesta samarreta l’he vista també amb un número (la típica samarreta d’aniversari) i penso que també pot quedar bé amb varies rodones, un espiral, estrelles… figures senzilles i no massa petites. Ja en faré més!!

Finalment vaig trobar el ratet la setmana passada i en un moment ho vaig tenir fet.
M’encanta perquè queda bonic, original, és molt senzill i ràpid de fer, i serveix per reciclar i aprofitar samarretes velles.

No sé si això es pot considerar un tutorial, però com que vaig fer bastantes fotos del procés, us ho explico pas a pas 🙂

Material

  • Una samarreta
  • una samarreta vella o un tros de tela (en el meu cas era una samarreta de màniga curta que li havia quedat petita). Millor si és una tela amb una elasticitat semblant a la de la samarreta que volguem decorar.
  • fil
  • màquina de cosir, o agulla i mà 🙂

Aquí hi ha les dues samarretes. La grisa és la que he “decorat” i la carbassa és la que he aprofitat per treure’n el retall de la roba

Tallem un retall de roba de la mida aproximada de tota la panxa o l’esquena de la samarreta.

Girem la samarreta i enganxem amb agulles el retall.

Tornem a girar la samarreta (és a dir, la posem del dret) i dibueixem, copiem, calquem… el dibuix que hi vulguem posar. En el meu cas va ser improvitzat i com que a casa no tinc impressora ho vaig fer a mà.

Cosim per damunt de totes les línies. Al tanto si fem lletres com la B, la A, etc que tenen “forats” interiors, que no ens deixem línies per cosir.

Tornem a posar la samarreta del revés i tallem la tela de sota, més o menys arran de la costura, per la part de fora. Perquè no sobri massa, no faci arrugues o bonys i no molesti.

Retallem, amb molt de compte, la samarreta posada del dret, per dins la línia que hem cosit, el més a prop possible de la costura però sense tallar-la (ni tallar la tela de sota).

Netegem les línies de rotulador amb un drap humit i ja està!!

Deixa un comentari

