Compota de poma

La recepta d’avui és ben senzilla. Una compota de poma per aprofitar unes pomes oblidades que s’havien estovat una mica massa.

He de reconèixer que les pomes “en cru” no m’entusiasmen. En canvi, cuites, al forn, en compota, mermelada, pastís etc m’apassionen!

Aquesta recepta es fa en un moment i es pot guardar a la nevera uns dies. Jo li vaig posar una mica de fructosa (ja us vaig explicar que en vaig comprar un dia i l’he de gastar) però s’hi pot posar una miqueta de sucre o stevia, o prescindir-ne del tot, al gust de cadascú.

Haig de reconèixer que és la primera vegada que faig compota, i de fet no sé si això és una compota. Però havia de posar un títol a la recepta 🙂

Ingredients

  • 3 pomes
  • 2 cullerades soperes de fructosa
  • mitja llimona (el suc)

Elaboració

Pelem i tallem les pomes a daus.

En una cassola posem les pomes, la fructosa i el suc de la llimona. Encenem el foc (no massa fort) i ho tapem.

Anem remenant de tant en tant i veurem que la poma va deixant anar molt líquid.

Quan els trossets de poma ja estan prou tous, els triturem amb el minipimer (o els deixem tal qual, això va a gustos).

Si volem li podem posar una mica de canyella en pols.

Es pot prendre calent, fred, sol, amb iogurt, galetes… El Bernat i jo ens ho vam menjar tal qual, concretament asseguts al terra de la cuina, menjant els dos del mateix bol (quan tens fills les coses més senzilles es converteixen en una aventura!)

2 pensaments sobre “Compota de poma

Deixa un comentari

