De puerperis

El post-part dura 40 dies. Això sembla que sigui una veritat universal, l’onzè manament o alguna cosa semblant.
Quin post-part? el físic? hi ha dones que han tingut parts naturals que en molt menys de 40 dies estan fresques com una rosa (si no tenim en compte la son, clar!). Hi ha dones amb parts molt medicalitzats o amb cessàries, que triguen bastant més de 40 dies en recuperar-se físicament del part.
Però, i emocionalment? quan dura el post-part?

El Bernat tenia una mica més de 8 mesos, començava a arribar la primavera, i com cada dijous vaig anar a l’Espai Nadó i vaig agafar un llibre de criança de la petita biblioteca que hi havia. Vaig arribar a casa i quan vaig tenir un ratet vaig agafar el llibre, el vaig obrir, vaig mirar l’índex, i vaig pensar: “quina mandra!”.
I aquí es va acabar el meu puerperi, o com a mínim, va començar la seva fi. A partir d’aquell moment vaig començar a tenir ganes de fer més coses, de veure gent (quan estàs completament puérpera t’atabala la gent i t’avorreixen les converses que no són sobre criança, nens, teta i coses d’aquestes), em sentia dona, guapa i mare, tot a la vegada (i no unes tetes amb cames).
Jo ho vaig tenir molt clar, es va acabar l’ombra i va arribar la primavera, la real i l’emocional.

Avui una amiga ha compartit al Facebook aquest article i m’hi he sentit molt identificada i m’han vingut ganes d’escriure això. Haig de dir que el meu post-part físic va ser bastant més llarg de 40 dies. A part de les ferides, els punts i tot plegat, que tampoc van trigar massa en curar-se, les forces em van marxar absolutament i durant moltes setmanes vaig estar absolutament esgotada, sense forces, pàl.lida… segurament té relació amb el part (en el fet que fos llarg i en el tracte que vaig rebre a l’hospital) i segurament aquest cansament tenia també una part emocional.

Anuncis

Deixa un comentari

