Paté d’albergínia

Menys sovint del que m’agradaria, però de tant en tant a casa fem algun paté vegetal. Sempre va bé tenir un tupper amb algun paté per un esmorzar o berenar, per acompanyar l’amanida del dinar, per endur-te al carrer quan no saps a quina hora tornaràs a casa i quan ens vindrà la gana, per improvisar un entrepà…

El que més fem és l’hummus. Bé, el fa el meu company, i li queda boníssim!! (ja reclamaré recepta!!). Però l’altre dia vaig anar a comprar i vaig trobar albergínies i pebrots vermells molt barats (i a punt de passar-se, tot s’ha de dir). Així que en vaig comprar uns quants de cada i els vaig escalivar, juntament amb uns tomàquets madurs (quan s’encén el forn s’ha d’aprofitar!). El pebrot i els tomàquets ens els vam menjar tal qual, acompanyant un seità arrebossat. I amb les albergínies vaig fer un paté que m’agrada molt.

És una adaptació d’una recepta àrab que es diu muttabal o baba ganush. Crec que depèn del lloc n’hi diuen d’una o altra manera i suposo que també el cuinen d’una manera una mica diferent. La gràcia del plat és coure les albergínies amb llenya però en un pis de Barcelona no es pot demanar massa…

Ingredients

  • 2 esbergínies escalivades
  • oli d’oliva verge
  • tahine (puré de sèsam)

Preparació

Pelem les albergínies i les posem en un recipient de mini-pimer. Hi posem un bon raig d’oli d’oliva i dues o tres cullerades soperes de tahine.

Ho triturem tot bé amb el minipimer, que quedi una pasta ben fina. Si ens queda massa espès hi podem un posar una mica més d’oli o fins i tot una miqueta d’aigua o suc de llimona.

Vaig fer més fotos del procés però les vaig esborrar abans de passar-les a l’ordinador, així que només en tinc de les albergínies! 😦

Comentaris

Es pot condimentar amb pebre o pebre vermell, o afegir-hi una mica d’all cru. Jo no hi acostumo a posar res més. L’albergínia i la tahine ja tenen prou sabor pel meu gust. Hi ha qui li posa una mica de iogur per suavitzar el gust (ja veureu que les albergínies li donen un gust bastant fort)

Es menja untat amb pa, tal qual, o acompanyat de rodanxes de tomàquet madur, tires de pebrot escalivat…

El tahine/tahini/tahina és una pasta de sèsam típica dels països àrabs. Jo la compro en “colmados” paquistanesos (no en tenen en tots, però sí en molts). També n’hi ha d’ecológica, però és bastant més cara. El sèsam és un aliment ric en ferro i calci (100 gr de tahine aporten 670 mg de calci i 10 mg de ferro, molt més calci -6 vegades més!- que la llet i més ferro que les llenties, per posar algun exemple)

 

Nota: avui he après que “esbergínia” no és correcte en català!

Anuncis

5 pensaments sobre “Paté d’albergínia

  1. Ahir vaig fer exactament això per dinar!!! Vaig fer llenties amb arròs (llenties de pot :P) i vaig pensar com ficar una mica de verdura… Però vaig coure les albergínies al microones, per anar ràpid (i queda molt bé!).
    I avui he fet un dinar inspirat en els teus consells sobre fer servir la crema (de llet) d’avena: pasta amb carxofes i xampinyons. M’ha encantat!!

    • ja ho havia sentit això de fer les albergínies al micro però jo no en tinc :-/ A mi m’encanta aquest paté, i el Bernat ahir se’l menjava a cullerades, je je.
      Demà penjaré una altra recepta amb nata de civada!

    • En algun restaurant siri de Barcelona en fan amb les albergínies cuites a la llenya i està infinítament més bo! Gràcies per passar-te per aquí!! Ahir vaig fer la teva quiche i ha triomfat a casa!!

  2. de les meves arrels àrabs sempre anyoraba el mutabal, una trampa pel tema de l’alberginia , es posarla directament al foc dels fogons , si tens fogons clàsics de gas, amb vitro imposible….

Deixa un comentari

